کرمان؛

روستایی در نهایت سرسبزی وامامزاده ای از جنس مهر

گیشیگان یکی از روستاهای بخش راین در جنوب غربی کرمان است که در دل طبیعت سرسبز آرمیده است.

روستایی در نهایت سرسبزی وامامزاده ای از جنس مهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، این روستا از مرکز شهر راین۳۰ کیلومتر فاصله دارد و دارای چشمه دائمی ، آب لوله کشی ، برق ، جاده آسفالته ، مدرسه و مرکز مخابرات میباشد.

شغل اصلی ساكنان روستا کشاورزی و محصول عمده آنها گردو و باغات میوه است. البته برخی خانواده ها با داشتن تعداد محدودی گاو ، شیر و ماست مورد نياز محل را تأمین مینمایند.زماني گیشیگان بيش از 70 خانوار داشت اما از سال ها پيش كاهش رونق كشاورزي و دامپروري از يك طرف و ادامه تحصيلات وكار در صنعت از طرف ديگر باعث شد بسياري از اهالي به شهر بخصوص کرمان مهاجرت کنند.

اهالي گیشیگان و روستاهای گروه و باب طاهونه که از نسل امامزاده گیشیگان هستند، از قدیم جزء باسوادترین مردم منطقه و از نظر سطح تحصیلات و فرهنگ بسیار پیشرو و روشنفکر بوده اند.

بسياري از فرزندان اين روستا در رشته هاي مختلف پزشكي و مهندسي در معتبرترين دانشگاه هاي كشور تحصيل كرده و در بخش هاي مهم علمي و اداري و صنعتي شاغل اند.
گیشیگان بدلیل داشتن چشم اندازی بسیار زیبا و منحصر بفرد در منطقه و داشتن مردمانی با فرهنگ و مهمان دوست ،از دیر باز مورد توجه مسافران و گردشگران قرار داشته است بخصوص پس از ساخت سد خاکی محمد رسول الله در راوند که موجب افزايش چشمگير بازدیدهای مسافران شده است.

ازاین مسائل که بگذریم وجود امامزاده ای واجب التعظیم در بالای کوه وتاج سراین روستا جاذبه ای بس شگرف در منطقه ایجاد کرده است.

امامزاده سید محمد فقیه مشهور به سید محمدزمان که کرامات زیادی از وی نقل شده واز فرزندان موسی بن جعفر است وفرزندان او نیز در روستایی دورتر به نام باب طاهونه که مشهور به ده سادات است  به زندگی مشغول هستند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار