بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر چهارمحال و بختیاری با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری شامگاه گذشته یکشنبه 28 شهریور با معرفی و تقدیر از برترین ها در فرهنگسرای شهرکرد به کار خود پایان داد.

این جشنواره از صبح روز پنج شنبه 25 شهریور در مجتمع فرهنگی هنری امیر کبیر شهرکرد آغاز شد و به مدت 3 روز با رقابت نمایش های «زمان که بگذرد» و «زخم آیینه» از شهرستان بروجن، «پوکه های ترس» از شهرستان فارسان، «فراموشی» از شهر فرخشهر و «حاشا»، «شب سهراب کشان»، «تهران عاشق ندارد» و «کاست محزون» از شهرکرد ادامه یافت.

در پایان، هیئت داوران این جشنواره تئاتر «حاشا» نوشته فراز مهدیان دهکردی به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی و «فراموشی» نوشته داریوش ربیعی به کارگردانی ملیحه سلیمانی را به عنوان دو اثر برتر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

همچنین سعید جوانبخت برای بازی در تئاتر «فراموشی» رتبه نخست بازیگری و محمد حیدری برای نمایش «کاست محزون» رتبه دوم را کسب کرد و مهدی حسن زاده برای بازی در «کاست محزون» و مهدی جعفری برای بازی در نمایش «پوکه های ترس» مشترکاً حائز رتبه سوم شدند.

هیئت داوران همچنین به صورت ویژه از علی ترابیان بازیگر کودک نمایش «تهران عاشق ندارد» با اهدای لوح تقدیر کرد.

در بخش بازیگر زن نیز از سوی هیئت داوران، لوح تقدیر بازیگری نخست زن به آرزو عبدالهی برای ایفای نقش در «کاست محزون» و «حاشا» اهدا شد و مریم مرادیان فارسانی برای بازی در تئاتر «پوکه های ترس» رتبه دوم را به دست آورد.

بهاره غریبی برای تئاتر «فراموشی» و مهناز نجفی برای بازی در «حاشا» رتبه سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

در بخش کارگردانی نیز رتبه نخست به امیربهاور اکبرپور برای تئاتر «حاشا»، رتبه دوم به مسلم سلیمانیان چالشتری برای تئاتر «کاست محزون» و رتبه سوم به ملیحه سلیمانی برای کارگردانی «فراموشی» رسید.

در بخش طراحی نور نیز عادل محمدیان دهکردی برای تئاتر «حاشا» جایزه هیئت داوران را کسب کرد.

در بخش بروشور مهدی سمیع برای تئاتر «شب سهراب کشان»، در بخش گریم بابک رافعی برای «زخم آینه» و در بخش طراحی لباس، مهدی حسام الذاکرین برای «شب سهراب کشان» لوح تقدیر دریافت کردند.

در بخش طراحی صحنه نیز رتبه نخست به امیر بهاور اکبرپور و صالح صمیمی برای «حاشا» رسید، جایزه رتبه دوم به سعید جوانبخت برای «فراموشی» و رتبه سوم به فاطمه سلیمانی برای «پوکه های ترس» اهدا شد.

هیئت داوران بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر چهارمحال و بختیاری جایزه بهترین متن نمایشنامه را هم به داریوش ربیعی نویسنده نمایشنامه «فراموشی» اهدا کرد، فراز مهدیان دهکردی برای نمایشنامه «حاشا» رتبه دوم و مسلم سلیمانیان نیز رتبه سوم را برای نمایشنامه «کاست محزون» به دست آوردند.

داوری این جشنواره بر عهده مهرداد رایانی مخصوص، جهانشیر یاراحمدی و احمدرضا رافعی بروجنی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه این جشنواره با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان گفت: فراخوان بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر، اسفندماه سال گذشته آغاز و ۲۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۸ اثر به مرحله بازبینی معرفی گردید.

جواد کارگران افزود: از بین آثار معرفی شده به مرحله بازبینی هم در نهایت ۸ اثر به بخش رقابتی راه پیدا کردند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار