معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان مسائل جاری درباره آغاز سال جدید تحصیلی پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این جلسه شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره سنجش کودکان پیش دبستانی اظهار کرد: امسال نخستین سالی است که این طرح اجرا می شود چراکه مطابق پیش بینی ها تعداد دانش آموزان پیش دبستانی نزدیک به 78 هزار نفر بودهو تا امروز 2 هزار دانش آموز هنوز مراجعه نکرده اند.

وی با بیان اینکه در 11 منطقه استان اصفهان این طرح اجرایی می شود، افزود: هدف ما مداخله به هنگام در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه (استثنایی) است و این طرح از هفته نخست مهر آغاز می شود و هدف این است که انواع مشکلات بینایی، شنوایی، رفتار های هیجانی، بهداشتی و موارد دیگر شناسایی شده و ارجاعات تخصصی صورت بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در تابستان برای مربیان پیش دبستان طرحی را اجرا کردیم که در آن مهارت های لازم را در قالب مهارت های زندگی به دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش دهند، تصریح کرد: در بحث بازماندگان از تحصیل نیز 12 هزار و 400 نفر تاکنون شناسایی شده اند که این مسئله نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی استان است.

همچنین رحیم محمدی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: یکی از چالش های جدی در سال تحصیلی جدید تحصیل 45 هزار اتباع مجاز و 5 هزار غیر مجاز ساکن استان اصفهان در مدارس است که 7 درصد از جمعیت دانش آموزی استان را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه ما در آستانه استقرار پایه دهم هستیم و در حقیقت به پیچیده ترین نقطه فنی نظام 6-3-3 رسیدیم، افزود: در سند تحول بنیادین دو خوشه تخصصی و عمومی با عنوان انسان و زندگی در قالب درس مدیریت خانواده و سبک زندگی در پایه دوازدهمو انسان و مهارت در قالب درس های هنر، تفکر و سواد رسانه و کار آفرینی و تولید برای پایه های دهم و یازدهمتعریف شده است که مدارس به اختیار می توانند دو درس از سه درس خوشه انسان و مهارت را تدریس کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اذعان بر اینکه در بحث هدایت تحصیلی چالش داشتیم و بحث جدیدی برای خود ما هم بود، ابراز کرد: ما منکر اشتباهات خود در این زمینه نیستیم اما از حدود 61 هزار دانش آموز اصفهانی تنها در مورد حدود 500 دانش آموز با مشکل مواجه بودیم و این برای ما آمار بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه در زمینه هدایت تحصیلی برخی اعتقاد دارند که باید از پایه ابتدایی آغاز شود و منابع برای پرورش دانش آموز از همان ابتدا ایجاد شود، عنوان کرد: در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش دو خروجی برای این مسئله ایجاد شده که مومن کار آفرین و مومن پژوهش گر تبیین شده است اما این مسئله نیازمند کمک همه دستگاه ها است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.