نتایج یک نظرسنجی، اطلاعات جالبی را در خصوص سطح رضایتمندی مردم شهرهای مختلف اروپا ارائه کرد.

واشینگتن پست: مردم کدام شهرهای اروپایی احساس رضایتمندی بیشتری می کنند؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت واشینگتن پست در مطلبی نوشت: شاید خواندن اخبار اروپا درباره افزایش حملات تروریستی، بحران اقتصادی، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و مشکلات بیکاری این تصور را ایجاد کند که اروپا یک قاره ی شکست خورده است.

اما بر اساس داده های نظرسنجی"دفتر آمار اتحادیه اروپا،" مشکلات این قاره در بخشهای جنوب آن متداول تر است. در این نظرسنجی، محققان اتحادیه اروپا از شهروندان 75 شهر اصلی در خصوص سطح رضایتمندی آنها پرسش کردند. جالب است که مردمی که در شهرهای بزرگ این قاره زندگی می کنند از سطح رضایتمندی پایین تری برخوردار هستند. همچنین این نظرسنجی نشان داد تقسیم اروپا به دو منطقه شمال و جنوب، شهروندان اسپانیا، یونان و ایتالیا را دچار نگرانی کرده است.

بیشترین سطح رضایتمندی در شهرهای کوچک ثبت شده است. پایتخت کشورهای فرانسه، پرتغال، اسپانیا و ایتالیا با وجود اینکه مقصد اصلی گردشگران محسوب می شوند، رتبه پایینی را از نظر سطح رضایتمندی به خود اختصاص داده اند.

به نوشته واشینگتن پست، به نظر می رسد سطح رضایتمندی در اروپا در شهرهای کوچکی که از مناطق گردشگری فاصله دارند، بیشتر است. به عنوان مثال، مردم شهرهای آلبورگ در دانمارک، لایپتسیگ در آلمان و کاردیف در انگلیس بیشترین سطح رضایتمندی را داشته اند.

نگاهی دقیق تر به تغییرات جمعیتی در پایتخت کشورهای اروپایی بین سالهای 2001 تا 2011 نشان می دهد تعداد زیادی از ساکنان شهرهای بزرگ به روستاهای اطراف نقل مکان کرده اند. برخی دیگر هم به شهرهای کوچکتر و ارزانتر روی آورده اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد زندگی در شهرهای اروپایی از جمله پالرمو و ناپل ایتالیا، آتنِ یونان و استانبول ترکیه برای شهروندان دشوارتر بوده است.

علاوه بر تجزیه شمالی و جنوبی، برخی معتقدند اروپا از شرق و غرب هم تا حدودی تجزیه شده است. آنهایی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به مشکلات و چالش های آن آگاهی دارند. به همین دلیل در مقایسه با کسانی که در شهرهای کوچکتر زندگی می کنند، از سطح رضایتمندی پایین تری برخوردارند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار