کوهنورد آبدانانی در حمایت از 30 پرنده در حال انقراض، 30 قله کشور را در مدت 30 هفته فتح کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مسئول اداره ورزش و جوانان آبدانان اعلام کرد: این جوان ورزشکار با شعار پرواز سیمرغ بر فراز 30 قله ایران، اولین حرکت خود را 22 بهمن سال گذشته با صعود به قله برف انبار استان قم آغاز کرد و 17 شهریور سال جاری با صعود بر بام ایران (دماوند) به این سفر 30 هفته ای پایان داد.

محمد وهابی گفت : سید حسین رسایی با انگیزه حمایت از محیط زیست و 30 پرنده کمیاب و در حال انقراض توانست در مدت 210 روز، 30 قله بلند و مرتفع در کشور را فتح و پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این قلل به اهتزاز در آورد.

وی حرکت نمادین این جوان ورزشکار را ستود و تاکید کرد : روز گذشته آیین تجلیل از این کوهنورد خلاق و برتر کشور با حضور مدیران وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی در تهران برگزار شد و نشان طلا، تندیس سیمرغ کوه های ایران و کلنگ زرین و نمادین فدراسیون کوهنوردی به او اهدا شد.

فاتح مرتفع ترین قله های ایران ضمن ابراز خرسندی از این اقدام نمادین خود و حمایت از محیط زیست و پرندگان در حال انقراض ایران گفت: در تمام استان های کشور مورد استقبال و تشویق استانداران و مدیران ارشد و ورزشکاران قرار گرفته و در معیت زبده ترین کوهنوردان هر استان به بلندترین قله ها صعود کرده است.








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.