رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از واگذاری مسیرهای صیادی از طریق مزایده و در قالب پروانه انتفاعی صید ماهی به صیادان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر محمدیان ضمن اعلام این خبر افزود با توجه به اینکه هر ساله مسیرهای مشخصی از رودخانه دایمی زرینه رود و رودخانه فصلی سیمینه رود با هدف نیازهای معیشتی مردم منطقه و پایدای اکوسیستم و آبزیان واگذار می گردد امسال نیز از طریق مزایده و با رعایت کامل ضوابط قانونی برگزار شد.

وی گفت به افراد واجد شرایط شرکت کننده در مزایده از طریق آگهی یک هفته قبل از برگزاری آن اطلاع رسانی شده بود و بومی بودن ونداشتن سابقه تخلف از شرایط شرکت در مزایده بوده است.

وی در ادامه گفت این مزایده در حضور اکیپ بازرسی و نظارت اداره کل متبوع،تعدادی از صیادان به عنوان نماینده برگزار شده و بسته های پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفته و افراد واجد شرایط انتخاب شدند .

محمدیان ضمن تأکید بر این موضوع که بعد از واگذاری مسیرهای مورد نظر و تفهیم ضوابط به صیادان ،پایش های مستقیم و غیر مستقیم نیز از طرف اداره انجام خواهد شد و لازم است که ضوابط قانونی به طور کامل از طرف صیادان مراعات گردد.

وی خاطر نشان کرد حدود 80 کیلومتر از مسیر و بستر رودخانه زرینه رود و 40 کیلومتر از رودخانه سیمینه رود در حوزه مدیریت شهرستان میاندوآب قرار دارد که دارای انواع ماهی های معمولی،کپور و ماهی سفید بوده که این رودخانه ها به طور مستمر مورد پایش مأمورین یگان حفاظت اداره محیط زیست قرار گرفته و از مهمترین اکوسیستم های زیستی شهرستان به شمار می روند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.