پارالمپیک ریو 2016؛

بازتاب گسترده درگذشت گلبار نژاد در رسانه های جهان

مرگ دلخراش دوچرخه سوار کاروان پارالمپیک کشورمان در چریان بازی های ریو 2016 ،بازتاب گسترده ای در رسانه های سراسر جهان داشت.

بهمن گلبار نژاد جانباز جنگ تحمیلی و عضو کاروان پارالمپیک کشورمان،بامداد امروز در حین مسابقه دچار سانحه و مصدومیت شدیدی شد و قبل از انتقال به بیمارستان  در اثر ایست قلبی درگذشت.
مرگ دلخراش این ورزشکار پارالمپیکی کشورمان در رسانه های سراسر جهان بازتاب گسترده ای داشت.
هر یک از روزنامه ها و سایت های خبری مختلف جهان با اعلام این خبر به معرفی کوتاه گلبار نژاد و  چگونگی وقوع حادثه پرداختند و بیانیه کمیته بین المللی پارالمپیک و پیام های تسلیت مسئولان و ورزشکاران را منتشر  و به نیمه برافراشته شدن پرچم ایران و  کمیته بین المللی پارالمپیک اشاره کردند.
روزنامه های انگلیسی ،گاردین ،دیلی استار، تلگراف ، مترو،میرر،اکسپرس و شبکه خبری بی بی سی و اسکای اسپورت این خبر را منعکس کردند.
تلگراف با انتشار خبر و گزارش فوت گلبارنژاد پیام های تسلیت رئیس کمیته برگزار کننده بازی های ریو، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری انگلیس و رئیس اجرایی انجمن پارالمپیک بریتانیا را نیز منتشر کرد و نوشت مراسم اختتامیه با یک دقیقه سکوت آغاز خواهد شد.
چندین روزنامه و سایت آمریکایی از جمله،رویترز،  واشنگتن پست ،آتلانتیک، یو اس ای تودی ،وال استریت ژورنال،مشیبل و فاکس اسپورت نیز این خبر را بازتاب دادند.
مشیبل نوشت پس از مرگ  کنود انمارک یسن دوچرخه سوار دانمارکی در رقابت های تایم تریل 100 کیلومتر تیمی المپیک 1960 رم، این اولین مرگ یک ورزشکار در جریان بازی های المپیک در ادوار بعدی محسوب می شود.
وال استریت ژورنال با یاد آوری مرگ مربی قایقرانی آلمان در جریان بازی های ریو ،گلبار نژاد را دومین قربانی بازی های ریو 2016 خواند.
حتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص و سایت خبری آدلاید نو از مرگ گلبهار نژاد تحت عنوان تراژدی یاد کرد.
شبکه خبری سی بی سی و سایت خبری نشنال پست کانادا،ایندین اکسپرس هند ، نیوزیلند هرالد نیز به این موضوع پرداختند.
علاوه بر رسانه های یاد شده تقریبا تمامی رسانه های خبری جهان مرگ دلخراش عضو کاروان منا را منتشر کرده و چند و چون آن پرداختند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
اینجانب از طرف خودم و تمام طوایف بختیاری درگذشت جانباز سرافراز بهمن گلبارنژاد را به خانواده ایشان تسلیت عرض نموده ، برای بازماندگان صبرجزیل و برای آن مرحوم علو درجات از درگاه خداوند منان خواستارم ان شاء الله با شهدای منا محشور شود.شادی روحش فاتحه مع صلوات
آخرین اخبار