به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه های مختلف کشور از جمله کسب و کار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و...نگاهی به سوژه های روز فضای مجازی داشته اند که مهمترین آنها را در بسته ای برای شما آماده کرده ایم و به سمع و نظر مخاطبان می رسانی.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

ابرار اقتصادی:
روزنامه ابرار اقتصادی از آغاز واگذاری فیبر تاریک در مخابرات خبر داد و نوشت:
رسول سراییان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت و گویی با اشاره به مباحث مربوط به فیبر تاریک اظهار کرد: ما در چارچوب قوانین و مقررات رگولاتوری هر چه مصوبه بدهند اجرا می کنیم، بنابراین درباره مصوبه 23۰ این سازمان که ما باید ساب داکت و داکت را در اختیار اپراتورها و متقاضیان بگذاریم،شروع به واگذاری کردیم و این اتفاق قطعا در کاهش انحصار مخابرات تاثیر خواهد داشت و بازیگران و رقابت ها زیادتر می شوند.
همچنین این روزنامه به این موضوع اشاره داشت که مخابرات حدود 5۰ تا60 درصد سهم بازار را در اختیار دارد و هنوز برای ایجاد تغییر در کاربران زود است، ضمن اینکه رقابت نیز وجود دارد و کاربران از این اپراتور به آن اپراتور می روند و جابه جا می شوند.


روزنامه ها

افکار:
روزنامه افکار از ساخت دستبندی که 4 چشمی مراقب کودک است خبر داد و نوشت:
گروهی از محققان در ســان فرانسیسکو و هنگ کنگ طی یــک همکاری مشــترک موفق بــه طراحی یک فناوری پوشیدنی شدند که بر سلامت کودکان نظارت می کند.
 این فناوری برای کودکان سـنین 3 تا 10 سال طراحی شــده و بر عواملی مانند سلامتی، استرس و فعالیت کودکان نظارت می کند. نام این فناوری پوشیدنی جدید کیدو (Kiddo) بوده و اولین دستبند هوشمندی است که اختصاصا برای نظارت بر بهداشت و سلامت کودکان طراحی شده است.
جالب است بدانید این دسـتبند دارای یک اپلیکیشـن همراه است که اطلاعات دقیق سـلامت کودک را بر روی گوشی های هوشمند ارسال می کند. محققان این پژوهش اظهار کردند که آنها این فناوری را برای برطرف کردن نگرانی والدین نسبت به وضعیت سلامتی فرزندانشان طراحی کرده اند.
این فناوری ردیاب سلامت، در کنــار ارائه اطاعات در زمینه کم آبی یا درجه حرارت بــدن، اطاعاتی در زمینه خواب، تغذیه، استرس، میزان فعالیت کودکان و همچنین میزان رشد آنها را نیز به والدین ارائه می کند.
گفتنی است: والدین می تواننــد اطلاعات به دسـت آمــده را با با میانگین رشد همسالان آنها مقایسه کنند.




تفاهم :
روزنامه تفاهم از رشد سالانه 60 درصدی خرید آنلاین در ایران با توسعه اینترنت خبر داد و نوشت:

 به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کرده اند و خرید آنلاین ایرانی ها از فروشگاه های اینترنتی ساانه به طور متوسط 60 درصد افزایش می یابد.
آمارها و واقعیت ها حاکی از آن است که بیش از 20 هزار فروشگاه اینترنتی در تهران فعالیت دارند. تنها در سال 2015، ارزش فعالیت های تجاری این فروشگاه ها از رقم 17.4 میلیارد دار گذشت. برآوردها نشان می دهد که خرید آنلاین ایرانی ها از فروشگاه های اینترنتی ساالانه به طور متوسط 60 درصد افزایش می یابد. اینترنت در طی چند سال گذشته با بیشترین سرعت در ایران گسترش یافته است. آمارهای 10 ماه گذشته نشان می دهد که میزان نفوذ اینترنت در ایران به 82.12 درصد رسیده است. این رقم حتی در برخی شهرها بیشتر از 100 درصد است.





فناوران:
روزنامه فناوران ازفشار حقوقی روزنامه‌نگاران به اف بی آی برای افشای نحوه هک آیفون خبر داد و نوشت:
گروهی از رسانه‌ها و روزنامه نگاران شاغل در آمریکا اف بی آی را مورد پیگرد قضایی قرار داده اند تا پلیس آمریکا را بر طبق قانون آزادی اطلاعات مجبور به افشای نحوه هک کردن یک گوشی آیفون کنند.
 پلیس آمریکا برای هک کردن گوشی آیفون 5 سی متعلق به عامل حملات تروریستی سن برناردینو از یک شرکت صهیونیستی کمک گرفته، اما حاضر به افشای جزییات این همکاری نیست.حال شاکیان اف بی آی می خواهند بدانند هک شدن این گوشی چگونه صورت گرفته و دقیقا چه فردی این گوشی را هک کرده است. از جمله رسانه ها و خبرگزاری هایی که به همین دلیل از اف بی آی به دادگاه شکایت کرده اند می توان به خبرگزاری آسوشیتدپرس، Vice Media و Gannett‌اشاره کرد.
موسسات خبری می گویند مهم است که اپل هم از شیوه انجام این هک مطلع شود تا بتواند حفره عامل موفقیت این هک را رفع کند و از سرقت اطلاعات میلیون ها کاربر آیفون جلوگیری کند.




کسب و کار:
روزنامه کسب و کار از ساخت گوشي ارزان قيمت با عمر باتري۳۳ ساعته خبر داد و نوشت:
معمولا براي خريد گوشيهاي هوشمندي كه عمر باتري زيادي دارند، بايد مبالغ زيادي پرداخت كرد اما XPower كه تنها 149 دلار قيمت دارد از اين لحاظ يك استثنا محسوب ميشود. اين گوشــي متوســط اندرويدي فاقد امكانات فوق العاده يا چشمگير است اما در آن از پردازنده HelioP10 شــركت MediaTek استفاده شده است كه رقيبي براي پردازنده هاي موبايلي اينتل و ARM محسوب مي شود.
 پردازنده 1.8 گيگاهرتزي HelioP10، به ادعاي شــركت ســازنده آن ال جي، عملكردي مشابه بــا Snapdragon600series كوآلكوم دارد و از شبكه هاي نسل چهارم تلفن همراه هم پشتيباني مي كند.
 XPower مجهز به سيســتم عامــل اندرويد ،1080p )FullHD) ، دوربین 8مگا پیکسلی ،16 گیکا بایت حافظه داخلی ، و 2 گیگا بایت رم  دارد.
این گوشی همچنین امــكان نصب حافظه microSD و باتــري قدرتمنــد 4100 ميليآمپري دارد.
 با نصب اين باتري ميتوان از گوشي ياد شــده براي 33 ساعت مكالمه مداوم استفاده كرد. فروش اين گوشي ظرف يك هفته آينده آغاز خواهد شد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.