قزوین؛

تاکید بر حل مشکلات گوجه ‌کاران

معاون وزیر جهاد کشاورزی برحل سریع مشکلات گوجه‌کاران استان قزوین تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ عباس کشاورز در بازدید از روستای پناه‌آباد و مزارع کشت گوجه فرنگی شهرستان تاکستان افزود : اگر بخواهیم در موضوع محصولات کشاورزی به ویژه گوجه فرنگی در سطح استان قزوین به تعادل برسیم باید تکلیف کشاورزان را جهاد کشاورزی مشخص کند.

وی بیان کرد: اگر کشت محصولات استان قزوین که از الگوی کشت استفاده نمی‌شود به همین روش ادامه پیدا کند این استان دچار کم آبی شدید خواهد شد و کویر شدن این دشت دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد:باید کسری مخزن آب کشاورزی استان قزوین سنجیده و برمبنای آن برنامه تعادل ‌بخشی ۱۰ ساله در نظر گرفته شود.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: کشاورزان معیشت خود را از تولید محصولاتشان تأمین می‌ کنند لذا باید در مدت چند ماه بسرعت مشکلاتشان را حل شود و به نتیجه عملی برسیم.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به کشت گوجه فرنگی در شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: بر اساس  آمار ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان به زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته است.

ابراهیمی پاک گفت: با توجه به اینکه کشاورزان از نشاء و آب قطره‌ای استفاده می‌کنند این کار موجب افزایش تولید محصول گوجه‌فرنگی شده است.

وی تصریح کرد: محصول گوجه فرنگی بیشتر بر مبنای تازه‌خوری مصرف می‌شود به طور مثال اگر یک میلیون تن محصول گوجه در سطح استان قزوین تولید شود ۵۰۰ هزار تن آن مصرف می‌شود و باید برای مابقی آن فکری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، ایجاد کارخانجات فرآورده‌های محصول گوجه فرنگی در استان را  از راهکارهای حل مشکلات گوجه‌کاران بیان کرد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار