سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس گفت: بر خلاف دوره قبل، می‌خواهیم بر برنامه ششم نظارت کنیم تا اجرا شود.

الحاق یک ماده جدید به برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق"محمد خدابخشی" سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از الحاق یک ماده جدید به برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد.

وی گفت: بر خلاف دوره قبل، می‌خواهیم بر برنامه ششم نظارت کنیم تا اجرا شود.

خدابخشی افزود: اگر مجلس دوره قبل نظارت کافی بر این برنامه داشت، اکنون جلوی انحراف برنامه گرفته شده و میزان تحقق اهدافی که در برنامه پیش بینی شده بود، بیش از این بود.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس در این دوره به دنبال طراحی چارچوبی هستیم که یک نظارت جامع و کاملی را جهت عملکرد برنامه در بخش های مختلف داشته و برای تحقق این امر به دنبال روش های نوین هستیم تا بدین طریق نظارت سیستماتیک و برخط را انجام دهیم.

خدابخشی تصریح کرد: یک پنل تخصصی تحت عنوان نظارت بر عملکرد برنامه ششم توسعه در نشست سوم مهر ماه با مشارکت صاحب نظران برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به ماده الحاقی عنوان کرد: در جلسه ای که امروز هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برگزار شده بود، ماده ای برای الحاق به ماده 35 پیشنهاد شد که در سال اول برنامه ششم توسعه این اقدامات توسط دولت و مجلس صورت پذیرد.

خدابخشی خاطرنشان کرد: بر اساس این ماده تأکید می شود بر:
1) احیای وظایف نظارتی سازمان در برنامه و بودجه کشور در قالب برنامه و بودجه کشور مصوب 1351 و تشکیلات جدید این سازمان و اختصاص معاونتی مستقل بدین منظور.
2) تعیین وظایف جدید برای معاونت نظارت بر مجلس شورای اسلامی در زمینه نظارت بر عملکرد برنامه 5 ساله و بودجه سالیانه.
3) تعریف وظایف جدید دیوان محاسبات کشور در خصوص نظارت برنامه ای بر بودجه سالانه( نظارت بر اثر بخشی برنامه اجرایی و فعالیت های دستگاه های اجرایی)
4) ایجاد امکان دسترسی برخط شاخص های توسعه و عملکرد برنامه ها برای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در پایان افزود: این ماده پیشنهاد اولیه است و نهایی شدن آن منوط به تصویب کمیسیون تلفیق و پس از آن، صحن علنی مجلس شورای اسلامی است ولی این پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار