سرشماری نفوس و مسکن شهرستان کاشان همزمان با سراسر کشور از سوم مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون استاندار و فرماندار کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: همشهریان می‌توانند با مراجعه با سایت سرشماری نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

حمیدرضا مومنیان، اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن برای نخستین بار است که به صورت اینترنتی عملیاتی شده و همشهریان فرصت دارند تا 24 مهرماه برای پاسخ به اطلاعات درخواستی پاسخ دهند.

وی،با تاکید بر اینکه هرگونه برنامه‌ریزی برای شهرستان در صورتی موفق خواهد بود که بر پایه‌ای از آمار و ارقام و اطلاعات صحیح پایه‌گذاری شده باشد افزود: شهروندان کاشانی در اولین فرصت به سایت سرشماری به آدرس www.sarshomari95.ir

مراجعه و به دقت اطلاعات درخواستی را پاسخ گفته و نسبت به تکمیل فرم سرشماری نفوس و مسکن اقدام کنند.

به‌گفته‌وی،سرشماری از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری ادامه خواهد داشت و همچنین کسانی که در سرشماری حضوری به دلیل عدم حضور در خانه یا مسافرت شرکت نکرده باشند از 26 تا 30 آبان ماه سرشماری این افراد به صورت تلفنی صورت خواهد گرفت.

فرماندار کاشان،تصریح‌کرد: در این سرشماری وضعیت اطلاعات فردیاز قبیل تولد، سن ، سواد و میزان تحصیلات، خانوار و تعداد فرزند از خانوار ثبت می می شود.

مومنیان با بیان اینکه دین، مذهب، نوع پوشش بیمهای و نوع سکونت از دیگر موضوعاتی است که در سرشماری مد نظر قرار دارد.

مومنیان، افزود:گردآوری آمار و اطلاعات از کل جمعیت کشور، به منظور شناخت ویژگی‌های جمعیت و مسکن و تهیه اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و فرآهم آوردن چارچوب‌های مناسب برای آمارگیری‌ها هدف کلی سرشماری های عمومی نفوس و مسکن 1395 است.

وی، اهداف تفصیلی سرشماری را پاسخ‌گویی به نیازهای آماری جامعه دانست که در قالب پرسش‌های سرشماری عمومی نفوس و مسکن مطرح و اطلاعات آن جمع آوری می‌شود.

به‌گفته‌وی،مرکز آمار کشور ضمن دعوت برای مشارکت هموطنان برای سرشماری نفوس و مسکن این اطمینان را بر اساس قانون ایجاد کرده که تمامی آمارهای خانوار محرمانه باقی بماند و تنها در حوزههای کلان مورد استفاده قرار بگیرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.