وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان فروش شش ماهه امسال سینماهای کشور را 100 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علی جنتی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: این هنر در شرایط احیای مجدد است بگونه ای که با صف های طویل برای ورود به سالن های سینما مواجه هستیم  و حتی برخی از سینما ها به حالت شبانه روزی فعالیت می کنند.

جنتی اضافه کرد: طی 6 ماه گذشته 100 میلیارد تومان فروش سینماهای کشور بوده که با تولید آثار فاخر فرهنگی و آموزشی در این حوزه می توان از گسترش ماهواره و شبکه های مجازی مخرب پیشگیری کرد.

وی گفت : در حال حاضر  100 سالن سینما درحال ساخت است و این درحالیست که در ابتدای دولت وضعیت به گونه ای بود که بخش زیادی از صاحبان سالن های سینما در حال فروش سالن های خود بودند .

وزیر ارشاد افزود: در حوزه هنری توجه به نگارگری،خوشنویسی  و تئاتر در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که سعی شده آثاری با مشامین فرهنگی و مذهبی روانه بازار شود .

جنتی درباره حوزه موسیقی هم گفت: از اجرای برنامه های سالم موسیقی در جامعه حمایت می کنیم چون این حوزه مورد علاقه مردم است و اگر نتوانیم برنامه های سرگرمی سالم برای مردم فراهم کنیم به سمت دیگری خواهند رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  همچنین تاکید کرد: ملاک اصلی در برگزاری کنسرت ، قانون و نظرات فقهی رهبری است.

 جنتی افزود: :  ممکن است بسیاری از  شخصیت ها و افراد با اساس موسیقی مخالف باشند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تابع آنها نیست و ملاک برای ما قانون و دیدگاه های فقهی مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد:  رهبری شخصیتی است که در حوزه های مختلف فرهنگی اعم از موسیقی، فیلم،نمایش و ادبیات صاحبنظر و دارای تحلیل و دیدگاه هستند  که مورد اذعان و اجماع همه اصحاب فرهنگ و هنر است  و از نظر ایشان  آن موسیقی ای محکوم و غیرقابل قبول است که مخصوص مجالس لهو  باشد.

وزیر ارشاد همچنین گفت: در بخش موسیقی  در گذشته شیوه نامه ای وجود نداشت و طی سه سال گذشته سعی شد یک شیوه نامه ای برای 4 گروه فعال و موثر در برگزاری یک کنسرت شامل خوانندگان، نوازندگان، برگزارکنندگان و تماشاچیان تدوین شود و کار نظارت و ساماندهی در این حوزه چارچوب های خود را پیدا کند و با متخلفین نیز برخورد قانونی صورت بگیرد.

انتهای پیام/


 

 

 

برچسب ها: فروش ، امسال ، وزیر ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.