فرماندار ارومیه اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پرورش استعدادها و تدوين آینده کودکان و نوجوانان نقشي مؤثر و سازنده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عباس حسن‌خانی با اشاره به کیفیت‌ محور بودن فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، دینی و مذهبی کانون، گفت: مربیان كانون در هدایت اعضا به سمت موضوع نقاشی که به صورت فرآیندمحور در کارگاه‌های نقاشی خلق شده، پررنگ است.

حسن خانی در ادامه افزود: با مساعدت دولت تدبیر و امید امسال برای آذربایجان غربی در قانون بودجه 96 ردیف ویژه ای در طول برنامه ششم توسعه تعیین شده که امید است بتوان از این شاخص برای ایجاد توازن و جبران عقب ماندگی هاي سالهای گذشته استفاده کرد.

وی يادآور شد: سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام بوده و در سال 95 در راستای اتمام 197 پروژه نیمه تمام، فقط 30 پروژه جدید تعریف شده است؛ چرا که نظام برنامه ریزی ما تحمل تعریف انبوهی از پروژه ها را به دلیل کمبود اعتبارات ندارد.

فرماندارارومیه خاطرنشان كرد: برای اولین بار موضوع آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه مورد توجه دولت قرار گرفته و به لحاظ تاثیرگذاری آسیبهای اجتماعی بر روند کلی برنامه ریزی های جامعه، دولت توجه ویژه ای به مسائل حوزه آسیب های اجتماعی دارد.

حسن خانی با بیان اینکه در وضعیت کنونی، آسیب های اجتماعی تهديدي براي کودکان و نوجوانان است، تصريح كرد: برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلطیف روحیه آنها نقش آفرین است و امید است شاهد گسترش فعالیتهای کانون در بخش های مختلف باشیم.

وی همچنين تکریم ارباب رجوع را مهم دانسته و خاطرنشان كرد: باید در بیان مسائل و مشکلات شفاف باشیم و اگر ابهاماتی در برنامه ها و عملکرد وجود دارد رفع کنیم.

فرماندارارومیه موضوع احیای دریاچه ارومیه را مقوله ای علمی و فنی بیان کرده و يادآور شد: تحریم اقتصادی کشور از مقولاتی است که در روند احیای دریاچه ارومیه مشکل زا بوده و وارد کردن دستگاهها و تجهیزات تی بی ام را به تاخیر انداخت.

حسن خانی با بيان اينكه فعالان مدنی به برخی از جلسه های ستاد احیای دریاچه ارومیه دعوت می شوند، اظهار داشت: دستاوردهای دولت تدبیر و امید باید برای تمامی مردم بازگو شود و در همین راستا برخی فعالان مدنی و تشکل های مردم نهاد در چهارچوب قانون در جلسات ستاد احیای دریاچه ارومیه حضور یافته و از نزدیک در جریان کار و خدمات ارائه شده قرار می گیرند.

وی با اشاره به برخی تخریب های صورت گرفته علیه دولت تدبیر و امید در موضوع احیای دریاچه ارومیه گفت: افرادی که دولت را متهم به کم کاری در احیای دریاچه ارومیه می کنند، یک نمونه از عملکرد مثبت دوره خود را در بحث احیای دریاچه ارومیه بیان کنند.

فرماندارارومیه در پايان با اشاره به نقش تحریم های اقتصادی در صنعت کنسانتره آذربایجان غربی، افزود: تحریم های اقتصادی موجب از دست رفتن بازار برای محصولات کنسانتره آذربایجان غربی شده و امیدواریم پس از برجام وضعیت بهتر شده و فرصت های از دست رفته دوباره مهيا شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.