کرمان؛

مهارتهای اجتماعی در کنار تحصیل نیاز دانش آموز

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود 38‌ درصد از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای هدایت شدند

مهارتهای اجتماعی  در کنار تحصیل نیاز دانش آموزانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد محسن بیگی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: داشتن مهارت، آینده شغلی دانش‌آموزان را نیز تامین می‌کند و خانواده‌ ها باید نسبت به این موضوع توجه داشته‌باشند.

وی با اشاره به اینکه هیچ نقطه‌ای از استان کرمان وجود ندارد که به دلیل نبود مدرسه و معلم امکان سواد‌آموزی نباشد، خاطر‌نشان کرد: نرخ پوشش تحصیلی در استان کرمان نزدیک به 98 درصد است و نظام اسلامی همه مقدمات را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کرده است.

محسن بیگی با بیان اینکه عزم ملی و عمومی برای سواد‌آموزی است، گفت: امروز در بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی حرکت‌های وسیع و گسترده‌ای در استان انجام شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه محور توسعه در همه کشور‌ها آموزش و پرورش است، افزود: همراهی و همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها برای موفقیت در تعلیم و تربیت لازم است و برای توسعه آموزش و پرورش نیازمند مشارکت عمومی هستیم.

وی با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس باعث ایجاد شور و شوق و حرکت و پویایی در جامعه می‌شود، گفت: در زمان تعطیلی مدارس احساس می‌شود بخش بزرگی از جامعه در حالت سکوت و رکود است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس رشد و بالندگی کشور را رقم می‌زند، افزود: سابقه آموزش و پرورش همزاد با تولد بشریت است و از زمانی که انسان خلق شده بحث تعلیم و تربیت او نیز وجود داشته‌است.
انتها پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار