معاون آموزشی دانشگاه تهران از ابلاغ آیین‌نامه نظام یکپارچه آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی دانشگاه تهران خبر داد.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این آیین‌نامه سال 94 به تصویب هیأت امنای دانشگاه رسید و از تیرماه سال 95 در دانشگاه تهران اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه نقش مهمی در ارتقای کیفی دانشگاه و اعضای هیات علمی دارد و باعث بهبود کیفیت علمی در دانشگاه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: بالا بودن و کیفیت تدریس یکی از شاخص‌هایی است که در این آیین‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه در چند سال گذشته آموزش در مقطع کارشناسی کم‌ شده اضافه کرد: بخش پژوهش و ماموریت دانشگاه تهران در بین‌المللی شدن هرچه بیشتر فعالیت‌های این دانشگاه مشارکت داشته‌اند.

وی عنوان کرد: چاپ مقالات در مجلات معتبر دنیا، ثبت اختراع، تالیف و ترجمه کتاب از جمله شاخص‌هایی است که در بخش پژوهشی و فناوری این آیین‌نامه به چشم می‌خورد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: آیین‌نامه نظام یکپارچه آموزشی، پژوهشی، اداری، مالی با هدف ارتقای کیفیت و ارزش نهادن به فعالیت‌های اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران تدوین شده است.

حسینی اظهار داشت:در این آیین نامه راهبرد اصلی جز امتیازاتاتی است که اعضای هیات علمی دانشگاه تهران از مجموع فعالیت‌های خود در طول سال اخذ می‌کنند و این امتیازات در ترفیع سالیانه اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تجلی می‌یابد.

حسینی یادآور شد: در حال حاضر به یک عضو هیات علمی که در سال 12 امتیاز کسب کند، یک پایه عادی ترفیع تعلق می ‌گیرد، اما به فردی که 25 امتیاز کسب کند یک پایه ویژه داده می‌شود که از نظر ارزش‌گذاری معادل 2 پایه عادی بوده و در حقوق فرد اعمال می‌شود.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه تهران، اگر یکی از اعضای هیات علمی 50 امتیاز یا بیشتر کسب کند، یک پایه ممتاز اخذ می‌کند که از نظر ارزش‌گذاری معادل سه پایه به حقوق فرد اضافه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.