روغن زیتون در گلستان هم تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ هزاران سال است که انسان از میوه های درخت زیتون روغنی استخراج می کند که به سلطان روغن های گیاهی موسوم است و علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی و حتی به عنوان سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می شود. شاید شگفت آورترین نکته این روغن آن است که می گویند خوردن یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند.
سلطان روغن های گیاهی در باغات گلستان
 روغن زیتون به علت داشتن سیتواسترول‌ها مانع جذب کلسترول در روده کوچک می‌ شود و جذب عناصر معدنی مثل کلسیم، منیزیم و آهن را افزایش می‌‌ دهد .خوردن روغن زیتون قبل از غذا از بروز زخم معده جلوگیری کرده و اگر روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری به همراه لیمو یا قهوه مصرف شود، مانع از بروز یبوست به خصوص در روده های آسیب دیده می شود .
سلطان روغن های گیاهی در باغات گلستان
روغن زیتون به دلیل داشتن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده می تواند نسبت کلسترول خون را کاهش دهد و از لخته شدن خون جلوگیری کند و علاوه بر آن میزان قند خون و انسولین را نیز متعادل کند. یکی دیگر از خواص روغن زیتون این است که مانع رسوب پلاک ‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ شدن شریان‌ ها می ‌شود.
سلطان روغن های گیاهی در باغات گلستان
ماده‌ای به نام اوله آکانتال در روغن زیتون وجود دارد که اثری مشابه قرص‌های مسکن مانند ایبوپروفن در کاهش درد دارد. آنزیم‌ مخصوصی در بدن وجود دارد که سبب آغاز درد می ‌شود و ماده اوله آکانتال جلوی فعالیت این آنزیم را می ‌گیرد، در نتیجه فرآیند احساس درد متوقف می‌ شود. با مصرف روزانه ۵۰ گرم روغن زیتون، حدود ۹ میلی ‌گرم اوله آکانتال به بدن می ‌رسد، این مقدار یک دهم میزان داروی ایبوپروفنی است که برای کاهش درد یک فرد بزرگسال تجویز می‌ شود.
سلطان روغن های گیاهی در باغات گلستان


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.