مهاباد؛

بهره برداری از مرکز شیمی درمانی در بوکان

اولین مرکز شیمی درمانی خیرساز جنوب آذربایجان غربی در شهرستان بوکان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مسئول مشارکت های اجتماعی شبکه بهداشت و درمان بوکان و نائب رئیس شورای خیرین سلامت این شهرستان گفت : این مرکز شیمی درمانی به نام "سلمان" با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی و خیرین سلامت شهرستان بوکان برای مداوای بیماران سرطانی افتتاح شد.

عزیز شفیعی افزود :خیرین شهرستان بوکان 400 میلیون ریال برای تجهیز و راه اندازی این مرکز هزینه کرده اند.

مرکز شیمی درمانی شهرستان بوکان شامل 2 تخت بیمار ، دستگاه سی دی شوک ، ترال اورژانس و هود شیمی درمانی است که نیاز بیماران سرطانی را به خارج از شهرستان رفع می کند.

وی با بیان اینکه مرکز شیمی درمانی بوکان با امکانات رفاهی برای بیماران ، مراجعه کنندگان را تحت نظر پزشک متخصص داخلی به صورت رایگان ویزیت می کند اضافه کرد : شورای خیرین سلامت شهرستان بوکان فعالیت خود را از سال 92 شروع و تاکنون پنج میلیارد و 500 میلیون ریال به بخش سلامت شهرستان بوکان کمک کرده است.

مسئول مشارکت های اجتماعی شبکه بهداشت و درمان بوکان اظهار داشت : خیرین این شهرستان ، هفت میلیارد ریال هم در قالب زمین و کمک های غیر نقدی به بخش سلامت بوکان کمک کرده اند.

شفیعی ادامه داد : ساختمان مرکز تصویر برداری و بخش دیالیز بیمارستان شهید قلی پور بوکان و ساختمان مرکز بهداشت شماره هشت شهری نیز توسط خیرین ساخته شده و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

ساختمان مرکز شیمی درمانی بیماران سرطانی بوکان را 'محمد عباسی' یکی از خیرین این شهرستان اهدا کرده و در اختیار خیرین قرار داده است.

در حال حاضر مجمع خیران سلامت شهرستان بوکان دارای 252 نفر عضو می باشند.

در شهرستان بوکان در حال حاضر 210 نفر بیمار سرطانی بی بضاعت شناسایی شده اند که 30 نفر از آنها نیازمند شیمی درمانی هستند.

این مرکز به نام سلمان شفیعی کارمند شبکه بهداشت و درمان بوکان که به تازگی به علت بیماری سرطان جان خود را از دست داد، نام گذاری شده است.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و سومین شهر پرجمعیت این استان به شمار می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.