مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: از سال 93 تاکنون یک هزار و 636 حلقه چاه آب غیرمجاز در استان مسدود شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حمید پویا افزود: از این تعداد ، 252 حلقه آن امسال جاری شناسایی و مسدود شده است.

وی ادامه داد: با مسدود کردن این چاههای غیر مجاز ، از برداشت  390 میلیون متر مکعب از آب سفره های زیرزمینی استان جلوگیری شده است.

به گفته وی، براساس برنامه ریزی ها در سال 96، یک هزار حلقه چاه آب غیرمجاز دیگر استان برای حفظ آب سفره های زیرزمینی مسدود خواهد شد.

پویا افزود: امسال از اضافه برداشت 450 حلقه چاه مجاز در سطح استان قزوین جلوگیری و 264 اداوات از دستگاه های حفاری چاه غیرمجاز توقیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین اضافه کرد: هم اکنون 5 هزار و 400 حلقه چاه مجاز استان حدود یک میلیارد و 230 میلیون متر مکعب برداشت می کند.

پویا، تعداد چاه های غیرمجاز استان را دو هزار و 900 حلقه اعلام و یادآور شد: از این تعداد یک هزار و 200 حلقه چاه آب غیرمجاز فرم یک با برداشت حدود 330 میلیون متر مکعب و یک هزار و 700حلقه چاه فرم 5 است.

وی نصب کنتورهای هوشمند برروی چاه های کشاورزی را یکی از راه های جلوگیری از برداشت بی رویه از آب سفره های زیرزمینی عنوان و یادآور شد: تاکنون یک هزار و 556 دستگاه کنتور هوشمند در استان نصب و براساس سیاست های انجام شده امسال نیز یک هزار دستگاه کنتور هوشمند دیگر برروی چاه های کشاورزی نصب می شود.

وی اضافه کرد: سال آینده یک هزار و 450 دستگاه و در سال 97 یک هزار و 400 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های برقی کشاورزی استان نصب خواهد شد.

 پویا همچنین میزان بارندگی سال گذشته استان را 270 میلی متر و در سال جاری 368 میلی متراعلام کرد و گفت: میزان بارندگی  36 درصد رشد داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.