کاهش شمار گردشگران پس از حمله‌های تروریستی در فرانسه، نگرانی روزافزون سردمداران این کشور را به دنبال داشته است.

دولت فرانسه 10 میلیون دلار برای احیای صنعت گردشگری این کشور هزینه می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «لوکال»، دولت فرانسه بدلیل کاهش شمار گردشگرانی که از این کشور دیدن می‌کنند، به شدت نگران شده است و قصد دارد 10 میلیون یورو برای احیای صنعت گردشگری هزینه کند. 

در ادامه گزارش آمده است: فرانسه در گذشته، معمولاً برای جذب گردشگر نیاز چندانی به صرف انرژی و پول نداشته است و در حال حاضر نیز پربازدیدترین کشور جهان محسوب می‌شود. با این وجود، حمله‌های تروریستی مرگبار شهرهای پاریس و نیس، از مهم‌ترین مقاصد گردشگری فرانسه، ضربه شدیدی به بدنه صنعت توریسم این کشور وارد کرده است.  

«ژان مارک آیرو،» وزیر امور خارجه فرانسه، هفته جاری در نشست «کمیته اضطراری اقتصادی گردشگری» شرکت و با مسئولان بخش‌های گردشگری این کشور دیدار کرد. مباحث مطرح‌شده در این کمیته به طور ویژه به مناطق گردشگری «پروانس-آلپ-کوت دازور» و «ایل-دو-فرانس»  اختصاص داشت. آیرو پس از این دیدار اعلام کرد دولت فرانسه مبلغ 10 میلیون یورو برای توسعه بخش گردشگری این کشور اختصاص خواهد داد.  

پروانس-آلپ-کوت دازور نام یکی از ۲۶ ناحیه کشور فرانسه است که شامل ۶ منطقه می‌باشد. شهر نیس در این ناحیه واقع شده است. ایل-دو-فرانس نیز در شمال کشور فرانسه قرار دارد. این ناحیه شامل هشت شهرستان است ولی به دلیل اهمیت پاریس، ایل-دو-فرانس همچنان معنی "پاریس متروپولیتن" را در اذهان تداعی می‌کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار