نخستین نمایشگاه توامندی های روستائیان استان یزد با شعارروستای نمونه،‌اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمودشاکری شمسی مدیر کل امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: با اشاره به این که این نمایشگاه دارای پنج بخش است،‌ گفت: برای هر شهرستان 240 مترمربع غرفه مسقف و 160 مترمربع غرفه روباز پیش بینی شده است.

شاکری شمسی افزود: انواع تولیدات دامی،‌ محصولات کشاورزی،‌ صنایع دستی و خشکبار که توسط روستاییان تولید شده است،‌ در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی با اشاره به آغاز بكار نخستين نمایشگاه توانمندی روستاییان استان يزد، بسترسازی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها را يكی از مهمترین اهداف جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در كشور خواند.

شاکری شمسی گفت:این نمایشگاه از امروز به مدت پنج روز با شعار"روستای نمونه،‌اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار" در محل دائمی نمایشگاه‌های استان افتتاح  می شود.

مدیر کل امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری با بیان این که در مجموع 210 غرفه مسقف و روباز در این نمایشگاه ایجاد شده است،‌ افزود: بخش اول این نمایشگاه مربوط به غرفه‌های مسقف،‌ بخش دوم غرفه‌های روباز،‌ بخش سوم غرفه‌های فروش تولیدات روستایی،‌ بخش چهارم محل اجرای مراسم شب شهرستان با گنجایش دو هزار نفر و بخش پنجم شامل 10 غرفه مربوط به دستگاه‌های اجرایی مرتبط با روستاییان است.

وی در ادامه ارزیابی روزانه غرفه های مستقر در نمایشگاه را یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه دانست و بیان کرد: غرفه‌های برتر استانی به منظورحضور در نمایشگاه ملی، به تهران اعزام می‌شوند.

این ‌مقام مسئول مباحثی نظیر غرفه‌آرایی،‌ ارائه توضیحات،استقابل،ارائه محصولات،‌تنوع محصولات را از جمله ملاک‌های ارزیابی غرفه‌های برتر عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد رقابت سالم بین روستاییان از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است.

شاکری‌شمسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ایجاد زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را به عنوان یکی از سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید گفت: برقراری ایجاد ارتباط بین شهرنشینان با ظرفیت‌های روستایی استان،‌نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی به روستاها ایفا می‌کند.

وی با اشاره به این که 980 روستا در استان یزد دارای سکنه هستند،‌ خاطرنشان کرد: تعداد 353 روستا دارای دهیاری و 358 روستا دارای شورای روستا هستند.
شاکری شمسی در پایان در مورد وضعیت عمرانی و خدماتی روستاهای دارای سکنه استان یزد گفت: خوشبختانه در حال حاضر اکثر روستاهای استان دارای زیرساخت‌های مخابراتی، برق،‌ جاده آسفالت و نسبتاً از آب آشامیدنی برخوردار هستند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.