هند درخواست کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در خصوص بازدید از کشمیر را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوا، به نقل از لس آنجلس تایمز، روز سه شنبه، هند درخواست "زید رعد حسین" -- کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد – مبنی بر بازدید از منطقه کشمیر را رد کرد.

زید رعد حسین درخواست دسترسی به این منطقه مورد مناقشه، بدون هیچگونه پیش‌شرط را اعلام کرده بود.

حسین در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت پاکستان اجازه دسترسی وی به این منطقه را صادر کرده است. دولت پاکستان، هند را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

حسین گفت:" من معتقدم مناقشه کشمیر به یک ماموریت مستقل، بی‌طرفانه و بین‌المللی نیاز دارد و باید برای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اجازه دسترسی به اطلاعات بی‌طرفانه برای تصمیم گیری درباره ادعاهای دو طرف صادر شود."

با این‌حال، دولت هند به سرعت پاسخ داد تحقیق و تفحص به وسیله نیروهای خارجی ضروری نیست. مقامات هند اعلام کردند عادی‌سازی شرایط در اولویت آن‌ها قرار دارد. وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: "حکومت دموکراتیک هند هرآنچه برای رسیدگی به شکایات مشروع نیاز است را در اختیار دارد."

با این‌حال، وب‌سایت دیلی میل گزارش داد ارتش هند عملیات "آرام‌سازی" را در کشمیر آغاز کرده است. هدف از انجام این عملیات، جلوگیری از ایجاد درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان اعلام شده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت دیلی میل، نیروهای ارتش هند بار دیگر در منطقه جامو و کشمیر حاضر شده اند. ماموریت آن‌ها ایجاد آرامش در این منطقه و پاکسازی آن از شبه‌نظامیان و معترضان است. 

ارتش هند در مرز این کشور و پاکستان نیز به منظور جلوگیری از نفوذ گروه‌های شبه‌نظامی به کشمیر حاضر شده است.

بر اساس گزارش دیلی میل، ارتش هند دستور دارد خویشتن‌داری کند و تا حد امکان از درگیری‌ها جلوگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار