پروژه مهر در ۸۰ درصد از ۲۶۳ مدرسه شادگان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛علوانیان رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: در این پروژه اقداماتی در قالب زیباسازی، تعمیرات و تجهیز مدارس انجام شد.

جواد علوانیان  با اشاره به تقارن نخستین روز از ماه مهر با تعطیلات روز پنجشنبه افزود: با برنامه ریزیهای انجام شده تمامی برنامه های بازگشایی مدارس اعم از زنگ آغاز مدارس (به طور نمادین در دبیرستان نیایش)، زنگ جوانه ها و زنگ شکوفه ها در روز شنبه سوم مهرماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در اجرای پروژه مهر همکاری خوب و مناسبی را داشت، گفت: در روستاها نیز کار تعمیر، تجهیز و زیباسازی با کمک این سازمان به انجام رسید.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان افزود: با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت به ویژه در حاشیه شهر و روستاها، بسته هایی شامل لباس فرم، کتاب و لوازم التحریر برای اهدا به این دانش آموزان تدارک دیده شده است.

علوانیان درباره ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی گفت: خوشبختانه با رایزنی انجام شده توسط یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از طریق سازمان منطقه آزاد اروند مشکل تامین خودرو برای ایاب و ذهاب دانش آموزان روستاها در مسیر رمیله، شلحه و چوئبده حل شد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی آموزش دهنده در سطح شهرستان افزود: در هر سه مقطع تحصیلی با کمبود نیروی انسانی مواجهیم که بیشترین کمبود در مقطع ابتدایی با ۷۵ آموزگار (۲۵ کلاس در روستا و ۵۰ کلاس در شهر) است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: قرار است تا از میان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، سرباز معلم ها و بازنشستگان، این کمبود تامین و جبران شود.

علوانیان ، با اشاره به انعقاد قرارداد با پیمانکار برای ساماندهی و انجام سرویس های مدارس در سطح شهر، افزود: از اولیای دانش آموزان می خواهیم تا با مدیران مدارس در جهت رفع پاره ای از مسائل و مشکلات همکاری کنند تا با همراهی و کمک یکدیگر بتواینم فضایی مناسب و دلنشین را برای تحصیل فرزندانمان مهیا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.