کرمان؛

400هزار متر فرش در کرمان بافته خواهد شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته به طور میانگین 242 هزار متر مربع بافت فرش بافته شد، گفت: با برنامه ریزی ها و اهداف سازمان این مقدار به 400 هزار متر مربع خواهد رسید.

400هزار متر فرش در کرمان بافته خواهد شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدحسینی نژاد گفت: بیش از 20 میلیارد صادرات فرش استان کرمان از طریق گمرکات غرب تهران انجام می شود که پیگیر زیر ساخت های صادارت هستیم تا صادرات فرش استان از طریق گمرکات کرمان انجام شود.

وی افزود: در این زمینه اقدام کرده ایم تا در شهرستان هایی که فرش دستباف انجام می شود در این زمینه از رونق بیشتری بهره مند شوند، اکنون در شهرستان راور دو کارگاه فرشبافی با حدود 300 نفر اشتغال در شهرستان راور وجود دارد که فرش های مربوط به عتبات عالیات در این مراکز بافته می شود و به زودی یک کارگاه هم در شهرستان بردسیر توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار نفر در حوزه فرش استان اشتغال دارند خاطرنشان کرد: تا کنون برای بیش از 40 هزار نفر در این حوزه کارت صادر شده است و از این تعداد بیش از 18 هزار نفر بیمه شده اند و پیگیر بیمه مابقی ثبت نام شدگان هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان همچنین بیان کرد: تیم هایی راه اندازی شده است تا بر روی کیفیت فرش در حوزه مواد اولیه مورد نیار و همچنین نحوه بافت آن تحقیق کنند و این کار در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: فرش کرمان در سال 93 به عنوان یک برند ثبت جهانی شده است که می توان این اقدام را یک حرکت ماندگار در تاریخ فرش کرمان دانست.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.