مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه در قالب آیین افتتاحیه در سالن فیض دانشگاه کاشان آغازشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، دقایقی قبل در حاشیه اجرای این آیین که با تلاوت قرآن «استاد محمود لطفی‌نیا» قاری و داور برجسته بین‌الملی آغاز شد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: خیرمقدم و خوش‌آمدگویی وی به متسابقین، سخنرانی حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و مراسم قرعه‌کشی نوبت حضور در مسابقات برای شرکت‌کنندگان از جمله برنامه‌های آیین افتتاحیه است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی،با اشاره به برگزاری این دو ره از مسابقات امروز و فردا 24 و 25 شهریور ماه در هفت سالن دانشگاه کاشان گفت:800 نفر از نخبه های قرانی زن و مرد استان اصفهان در این مسابقات شرکت کردند که نیمی از آنها بانوان و نیمی دیگر از مردان هستند.

وی، حضور 36 داور برجسته کشوری زن و مرد در این مسابقات را یادآورشد و گفت: 21 نفر از این تعداد داوران زن و 15نفر نیز داوران مرد از جمله اساتید برجسته ملی و بین‌المللی استاد محمود لطفی‌نیا، حاج احمد ابوالقاسمی و محمدرضا ستوده‌نیا هستند.

به‌گفته‌وی، مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قران کریم سازمان اوقاف و امورخیریه در رشته های قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی، حفظ 5 جزء و 10جزء و 20جزء و کل قرآن کریم برگزار می‌شود که از هر رشته سه نفر در مسابقات شرکت می‌کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان،راه‌یابی نفرات برتر از هر رشته به مرحله کشوری و پس از آن مرحله بین‌المللی را خاطرنشان‌کرد و گفت:مراسم اختتامیه این مسابقات همراه با اهدای جوایز نفرات برتر مرحله استانی با حضور مسوولین استان و شهرستان به‌ویژه آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان در ساعت 21 روز پنج شنبه 25 شهریور ماه در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی،برپایی نمایشگاه قرآنی با غرفه‌های عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی با تخفیف 50 تا 60 درصد را از برنامه‌های جنبی مسابقات در دانشگاه کاشان تاکیدکرد و گفت: ایجاد کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید و قاریان برای تمامی متسابقین در رشته های مختلف از دیگر برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات است.

وی، اسکان دو روزه متسابقین، استفاده از سالن‌های استخر دانشگاه، بازدید از باغ تاریخی فین کاشان و عزیمت آنها به آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمدباقر(ع) از جمله برنامه‌های رفاهی تفریحی این دوره از مسابقات است.

به‌گفته‌وی، این مسابقات با موافقت و حمایت همه جانبه رییس دانشگاه کاشان در سالن‌های آزادی،فیض، مسجد دانشگاه، دانشکده‌های حقوق و علوم انسانی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است: این مسابقات هم‌اکنون در حال برگزاری است و تا غروب فردا پنج‌شنبه 25 شهریور ادامه دارد که با اجرای آیین اختتامیه به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.