رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 10 هزار هکتار از اراضی استان تهران تا پایان سال، به سیستم های نوین آبیاری مجهز می شوند.

تجهیز 10 هزار هکتار اراضی به سیتم های نوین آبیاری
علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تجهیز 10 هزار هکتار زمین کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین تا پایان سال خبر داد و گفت: برنامه توسعه سیستم نوین آبیاری در مزارع یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است که به سبب آن برخی مسائل و مشکلات از قبیل خشکسالی، کاهش آب های زیر زمینی و سطحی با هدف افزایش راندمان آب در مزارع حل می شود.

وی افزود: تاکنون 2 هزار هکتار از اراضی استان  به سیستم نوین آبیاری مجهز شده، ضمن آنکه کار تجهیز 4 هزار و 500 هکتار از اراضی دیگر نیز آغاز شده  که 2 هزارهکتار آن ظرف هفته آتی به بهره برداری می رسد.

منصوری بیان کرد: سال گذشته 6 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شد و امسال امیدواریم با همکاری وزارتخانه و کشاورزان تجهیز 10 هزار هکتار اراضی کشاورزی تحقق یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه رویکرد توسعه سیستم های نوین آبیاری در استان تهران آبیاری میکرو است، تصریح کرد: توسعه سیستم نوین آبیاری، راندمان آبیاری را  از 30 درصد روش های سنتی، به 60 درصد ارتقا می دهد.

وی  گفت: در قانون مصوب شده که 80 الی 85 درصد هزینه ها به صورت بلاعوض از سوی دولت تامین شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار