نخستین جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس روستایی و عشایر کلیبر آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این جشنواره پس از حضور عوامل اجرایی جشنواره در گلزار شهدا و ادای احترام به شهیدان دفاع مقدس در سالن فرمانداری با رونمایی از تندیس جشنواره کلید خورد.

بابایی فرماندار کلیبر در افتتاحیه جشنواره خواستار دایر شدن دبیرخانه دائمی این جشنواره شد.

فریدون بابایی گفت:برگزاری این جشنواره که برنامه‌ریزی مناسبی برای آن‌ صورت گرفته است، در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری شهرستان مؤثر واقع شود.
 
رئیس ستاد برگزاری جشنواره، با بیان روند برگزاری جشنواره طی یک سال اخیر، اولویت انتخاب فیلم‌ها و عکس‌ها در بخش مسابقه را موضوع روستایی، عشایری و گردشگری عنوان کرد.

فرماندار شهرستان کلیبر با بیان اینکه شهرستان کلیبر مجموعه‌ای از ظرفیت‌های خوبِ فرهنگی، اجتماعی، نیروی انسانی، صنایع دستی، آثار تاریخی و طبیعت بکر و زیبا را در اختیار دارد افزود:  طبیعت و آب و هوای شهرستان کلیبر بی نظیر است و با وجود آثار باستانی، گونه‌های مختلف گیاهی، آب گرم و بافت سنتی روستاها  باید چشم‌اندازی برای جشنواره تعریف کرد.

بابایی گفت: همتی که در اهالی با فرهنگ منطقه در زمینه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس روستایی و عشایری دیده شد زمینه‌ساز فعالیت‌های فرهنگی آتی در منطقه است.

وی در پایان افزود: انتظار می‌رود این جشنواره در سال آینده به صورت کشوری و در سال‌های آتی به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

در ادامه این مراسم فیلم "رحیل" به کارگردانی حمید عزیزی از استان اردبیل به روی پرده رفت.

همچنین به‌مناسبت دهه ولایت، فیلم بازسازی واقعه غدیرخم که توسط  رحیم بلندی فیلم‌ساز شهرستان کلیبر ساخته شده برای عموم پخش شد.
نمایشگاه عکس‌های منتخب جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس روستایی و عشایری کلیبر در محل سالن بحران در پارک بذ شهرستان کلیبر دایر شد.
در این نمایشگاه 53 تک عکس و چهار مجموعه عکس از 30 عکاس منطقه‌ای با موضوعات روستایی و عشایری که توسط هیأت داوران بخش عکس این جشنواره انتخاب شده است در معرض دید عموم قرار گرفته است.
این نمایشگاه از 23 تا 26 شهریورماه ساعت 10 صبح تا 20 عصر برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
رونمایی از تندیس مارال در نخستین جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس روستایی و عشایری کلیبر
از تندیس مارال در نخستین جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس روستایی و عشایری کلیبر رونمایی شد.
در یک حرکت ارزشمند زیست محیطی تصویر مارال در طراحی تندیس نخستین جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس روستایی و عشایری کلیبر به کار گرفته شده است.

افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم و عکس روستایی و عشایری کلیبر با رونمایی از تندیس این جشنواره در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در تندیس این جشنواره تصویر مارال استفاده شده است. مارال از گونه های نادر حیات وحش و نمادی از کیمیا و زیبایی خلقت خداوندی در جنگل‌های ارسباران است.

براساس این گزارش جشنواره یاد شده در سه بخش مسابقه، جنبی و مهمان با شرکت هنرمندانِ استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان، از بیست و سوم تا بیست و ششم شهریورماه جاری در شهرستان کلیبر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.