رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 28 آیتم به کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده ایم که در آن وظایف دولت به صورت سالانه در کاهش میزان آسیب های اجتماعی مشخص شده است.

پای آسیب های اجتماعی به برنامه ششم توسعه باز شد/ دولت میزان کاهش آسیب ها را سالانه پاسخگو باشدسلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: متاسفانه در برنامه ششم توسعه به آسیب های اجتماعی هیچگونه توجهی نشده بود که بر همین اساس، کمیسیون اجتماعی با اضافه کردن 28 آیتم، وظایف دولت را برای پاسخگویی سالانه به میزان کاهش آسیب های اجتماعی مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون اینگونه بود که با روی کار آمدن دولت جدید، با گذشت چند سال وقتی از مسئولان در خصوص وعده های داده شده سوال می کردیم با پاسخی مبنی بر اینکه هنوز دو سال یا یک سال دیگر برای تحقق اهدافمان فرصت باقی مانده است، رو به رو می شدیم که در لایحه برنامه ششم و با اضافه کردن 28 آیتمی که به موضوعات آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، ازدواج، حاشیه نشینی و...اشاره دارد، مقرر شد تا دولت هر ساله آمار میزان کاهش آسیب ها را  به مجلس ارائه دهد.

خدادادی ادامه داد: بر اساس لایحه برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است بر اساس آمار فعلی، در سال اول آسیب های اجتماعی و بحران های ناشی از آن را متوقف و در سال های بعد کاهش و در نهایت ریشه کن شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر با ارائه 28 آیتم اضافه شده و مصوب شدن آن در کمیسیون اجتماعی در انتظار رای آوردن این موضوع در کمیسیون تلفیق هستیم، معتقدیم که با تصویب آن، گام موثری در کنترل و برطرف کردن آسیب ها در سال های آینده برداشته می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار