شیراز؛

نخستین جشنواره انار و گردشگری فاروق

نخستین جشنواره انار و گردشگری فاروق از 25 مهرماه تا اول آبان ماه امسال در روستای فاروق برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد: این جشنواره از روز 25 مهرماه تا اول آبان ماه به منظور پاسداشت روز فاروق و تاریخ 7 هزار ساله آن و معرفی این روستا به عنوان یکی از چهار روستای هدف گردشگری شهرستان مرودشت و همچنین شناسایی استعدادها و توانمندی های بالقوه و به فعل رساندن آن ها با اقدام و عمل در جهت کاریابی و تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار می شود .
مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با مثبت ارزیابی کردن برپایی چنین جشنواره هایی گفت: میراث فرهنگی همکاری های لازم را برای برپایی این جشنواره خواهد داشت .  
وی از اعزام کارشناسان به منطقه برای مستند نگاری و کارشناس آثار میراث فرهنگی و گردشگری این روستا خبر داد و افزود: در صورتی که آثار ملموس و ناملموس این روستا شرایط ثبت در فهرست ملی را داشته باشد این اداره کل اقدامات لازم را به انجام خواهد رساند .
کاظم زارع دبیر جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق نیز به آثار تاریخی موجود در این روستا اشاره کرد و افزود: آثار تاریخی این روستا متعلق به قبل و بعد از دوره اسلامی است که می توان به قلعه فاروق و قنات های دو طبقه این روستا نیز اشاره کرد .  
همچنین مراسم تعزیه و میراث طبیعی باغستان های انار از جمله میراث معنوی و ناملموس روستا به شمار می رود .  
همچنین زارع عضو شورای روستای فاروق و شورای شهرستان مرودشت نیز خواستار ثبت ملی آثار منطقه چون قنات های دو طبقه این روستا و همچنین مساعدت و کمک اداره کل میراث فرهنگی مبنی بر برپایی جشنواره انار و فاروق شد .
وی همچنین گفت: آموزش متقاضیان اقامتگاه های بوم گردی در این روستا یک ضرورت است .
بنابراین گزارش، معرفی انار فاروق با فرآورده های جانبی آن به عنوان انار ممتاز استان فارس و زمینه سازی صدور آن با بسته بندی استاندارد، زمینه سازی گردشگری با احیای جاذبه های طبیعی، باستانی، مذهبی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی با توجه به معرفی فاروق به عنوان یکی از چهار روستای هدف گردشگر شهرستان مرودشت در میان 46 روستای استان فارس، پاسداشت روز فاروق و تاریخ هفت هزار ساله آن و تداوم توجه همه جانبه به روز فاروق در سال های آینده، اشتغالزایی و کارآفرینی با زمینه سازی کارخانه صنایع تبدیل تولید فرآورده های جانبی و همچنین گسترش ساماندهی شده گردشگری و توجه دادن مسئولین به نقش روستاها در اقتصاد بومی و مقاومتی به عنوان یکی از پایگاه های اصلی اقتصاد کشور از جمله اهداف این جشنواره است.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار