لابی‌گری صنایع شکر و دستکاری نتایج تحقیقات درخصوص تأثیرات منفی مواد قندی بر قلب

گاردین افشا کرد یک تحقیق سرنوشت‌ساز در دهه 60 میلادی که نتایج آن نشان می‌‌داد مواد قندی در ایجاد بیماری‌های قلبی نقش چندانی ندارند، بوسیله صنایع شکر تأمین مالی شده بود.

لابی‌گری صنایع شکر و دستکاری نتایج تحقیقات درخصوص تأثیرات منفی مواد قندی بر قلببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گزارش روز دوشنبه مجله پزشکی «جاما» فاش کرد یک تحقیق سرنوشت‌ساز در دهه 60 میلادی که نتایج آن نشان می‌‌داد مواد قندی در ایجاد بیماری‌های قلبی نقش چندانی ندارند، از سوی صنایع شکر تأمین مالی شده بود. 

اسناد کشف‌شده بوسیله یک محقق در دانشگاه «سان فرانسیسکو» نشان می‌دهد لابی‌گری و پشتیبانی مالی صنایع شکر باعث شد دانشمندان مسئول تحقیق مزبور چربی را به جای مواد قندی به عنوان عامل ابتلا به بیماری‌های مزمن قلبی معرفی کنند. 

طبق این اسناد، «بنیاد تحقیقات شکر» (اس آر اف) که امروزه به «انجمن شکر» معروف است، سال 1967 به سه محقق دانشگاه هاروارد مبلغی معادل 50 هزار دلار امروزی پرداخت کرد تا این تحقیق نظری را انجام دهند. این اسناد نشان می‌دهد اس‌آر‌اف پس از تعیین اهداف و تأمین مالی تحقیق مزبور، نتایج آن را پیش از انتشار در مجله پزشکی «نیو اینگلند»، بازبینی کرده است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار