رئیس مرکز بهداشت اسدآباد از فعالیت 99 بهورز در 49 روستا و 12 مرکز بهداشتی _ درمانی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 99 بهورز در روستاها و مراکز بهداشتی درمانی همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بابک صفرزاده خوشابی از برگزاری مراسم تجلیل از بهورزان شهرستان اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: در این شهرستان 99 نفر بهورز در 49 خانه بهداشت و 12 مرکز بهداشت درمانی شهری روستایی فعالیت دارند.

وی، بهورزان را سربازان خط مقدم سیستم بهداشت کشور دانست و گفت: این قشر از جامعه پزشکی در خانه‌های بهداشت به صورت رایگان به مردم روستاها خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اسدآباد گفت: از 12 مرکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان، تعداد 7 مرکز روستایی و 5 مرکز شهری است.

این مسئول یادآور شد: خدمات بهورزی به گروه سنی پیش از تولد، نوزاد، کودک، نوجوان، جوان، بزرگسالان، سالمندان و قشرهای مختلف دانش‌آموزی، زنان باردار، و بیماران خاص ارائه می‎شود.

دکتر صفرزاده خوشابی با بیان اینکه پایه‌ترین خدمات بهداشتی به این گروه از طریق همین بهورزان انجام می‎شود، افزود: این خدمات شامل توزیع تغذیه و بسته حمایتی، انجام  واکسیناسیون، پیگیری و درمان بیماری تب مالت، آموزش بهداشت خانواده، مراقبت و درمان زنان باردار، ارائه آموزش ازدواج آسان و فرزندآوری است.

وی با بیان اینکه بهورزان ناظر بر سلامت آب از نقطه آبگیری تا مصرف در روستاها هستند، تصریح کرد: امسال بر اساس 12 مورد آزمایش میکروبی انجام شده، کیفیت آب شهرستان نسبت به کشور، وضع مناسبی دارد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار