مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس در سوریه از به کارگیری پهپادها، برای کمک به اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، مرکز هماهنگ کننده روسی ویژه آتش بس در سوریه، در همه استان‌های سوریه گروه‌هایی را برای تضمین آتش بس در راستای اجرای توافق روسیه و آمریکا مستقر کرده است.

در بیانیه مرکز هماهنگ کننده آتش‌بس روسیه در سوریه آمده است: آتش‌بس در ساعت 19:00 عصر دوشنبه در همه اراضی سوریه بر اساس توافق میان روسیه و آمریکا در ژنو در روز جمعه برقرار شد.

مرکز ویژه نظارت بر آتش بس اعلام کرد: نظارت بر آتش‌بس با همه ابزارهای موجود از جمله هواپیماهای بدون سرنشین انجام خواهد شد.

این مرکز که در فرودگاه نظامی حمیمیم در حومه لاذقیه قرار دارد، بیان کرد: تعداد مناطقی که به آتش بس طی ساعات گذشته ملحق شده‌اند به 608 منطقه رسیده و 6 منطقه دیگر در حومه لاذقیه و حمص به آتش بس پیوسته‌اند.

در بیانیه این مرکز آمده است: رستوران‌ها و مراکز توزیع لوازم اولیه به غیرنظامیانی که در مناطق تحت سیطره گروه‌های مسلح در حلب قرار دارند، خدمات رسانی می‌کنند.

این مرکز از 11 مورد نقض آتش بس در سوریه که هفت مورد آن در دمشق و 4 مورد در حومه لاذقیه بود از سوی گروه جیش‌الاسلام و احرار‌الشام خبر داد.

مرکز ویژه نظارت بر آتش بس در سوریه به حملات خمپاره‌ای و موشکی داعش و جبهه النصره به برخی مناطق حلب و حومه درعا و دمشق اشاره کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار