فرماندۀ نظامی ارشد ترکیه بار دیگر بر ادامه عملیات نظامی نیروهای این کشور در شمال سوریه تأکید کرد.

تأکید ترکیه بر لزوم ادامه عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ فرماندۀ نظامی ارشد ترکیه می‌گوید عملیات در شمال سوریه تا تضمین امنیت در مرزهای جنوبی و پاکسازی منطقه از «همۀ تروریست‌ها» ادامه خواهد یافت.


هولوسی اکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه روز دوشنبه (22 شهریور) با اشاره به آنچه نبرد آنکارا با عناصر تروریستی می‌نامید، گفت: «نیروهای امنیتی جنگیده‌اند و تا عقب‌نشینی همۀ تروریست‌ها و برقراری امنیت در مرزها، دوش تا دوش هم به جنگ ادامه خواهند داد.»


آنکارا 24 آگوست 2016 در تلاش برای آنچه که نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامید، تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر کرد.


ترکیه در حالی همچنان بر  ادامه عملیات نظامی در خاک سوریه تاکید می‌کند که دمشق مداخلۀ نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.


وزارت خارجه سوریه در واکنش به ادامه عملیات ترکیه در خاک  این کشور تاکید کرده است، هدف ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا می‌خواهد گروه‎های تروریستی دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.


ترکیه از جمله کشورهایی است که به حمایت از گروه داعش متهم است. گفته می‌شود بخش عمدۀ تروریست‌های داعش، از خاک ترکیه وارد سوریه می شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
ارتش ترکیه بدنبال تامین امنیت قاچاق نفت سوریه و عراق است . ترانزیت نفت قاچاق کشورهای سوریه و عراق از طریق مرزهای ترکیه باید قطع شود .
آخرین اخبار