وزیر علوم ضمن توصیه هایی به جامعه دانشگاهی از وظیفه شورای تحول علوم انسانی برای بازنگری و تدوین برنامه های درسی این حوزه خبر داد.

شورای تحول علوم انسانی عهده دار تدوین برنامه های درسی این حوزه/ توصیه وزیر علوم به جامعه دانشگاهیمحمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فعالیتها درحوزه علوم انسانی گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود شش یا هفت سال گذشته شورای تحول علوم انسانی تشکیل شد.

وی افزود: بحث بازبینی، بازنگری و تدوین برنامه های درسی و مقاطع تحصیلی در رشته های علوم انسانی به شواری تحول واگذارشده و درواقع انطباق و تدوین برنامه های درسی حوزه علوم انسانی براساس فرهنگ ایران و اسلام برعهده این شورا است.

وزیر علوم با بیان اینکه شورای تحول علوم انسانی به منظور بازنگری، تدوین، تصویب و ابلاغ برنامه های درسی این حوزه به دانشگاهها، جلسات متوالی را طبق هماهنگی با شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم برگزار می کند، اظهار داشت: آنچه که مسلم است شورای تحول برنامه های درسی را باید با جهان بینی و بینش خودمان تدوین کنند چرا که بحث علوم انسانی حساسیتهای خاص خود را دارد.

فرهادی دوران دانشجویی را فرصتی خوب دانست و عنوان کرد: شخصیت اجتماعی دانشجویان در دانشگاه شکل می گیرد و آنها می توانند درکنار کسب علم، اطلاعات بسیار خوبی از استادان خود دریافت کنند و بنابراین باید تمام فرصتها را مغتنم شمارند.

وزیر علوم افزود: دانشجویی دورانی است که جوانان می توانند برای حضور در اجتماع ، مدیریت تحصیل و زندگی تمرین کرده و در آینده موفق شوند.

وی دانشگاه را محلی برای رقم خوردن سرنوشت آینده ملت و کشور دانست و یادآور شد: علاوه بر توجه به امکانات دانشگاهها، اقتصاد دانش بنیان و توسعه علم؛ استادان هم باید همواره به روز باشند و خود را با وضعیت علمی و فرهنگی فعلی جامعه هماهنگ کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار