آل سعود در فاجعه منا بی کفایتی خود را نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس سازمان حج و زیارت در جمع نمازگزاران اهل سنت در عیدگاه شهرستان گنبدکاووس گفت:هنوز خانواده های شهای منا با گذشت یک سال داغدار عزیزانشان هستند و سال گذشته پدر چنین روزی فاجعه منا رخ داد.

اوحدی افزود: 49 نفر از حجاج گلستان در این روز به شهادت رسیدند که 48 نفر از آنها از مردم گنبدکاووس و بندرترکمن بودند.

وی ادامه داد: گلستان شخصیت های بزرگی مانند تنها زن فرماندار اهل سنت مرحومه نازقلیچی و شهید بهمرام که از دانشمندان و نوابغ کشور ایران اسلامی بود را از دست داد.

اوحدی اضافه کرد: در این روز 3 فاجعه در منا اتفاق افتاد که فاجعه اول در خیابان 204 بود که پلیس بی‌کفایت عربستان به جای نظم دادن انتهای خیابان را بست و بسیاری از حجاج در این موقع به صورت ایستاده جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت: فاجعه دوم در برخورد با مجروحین بود که اگر در ساعت های اولیه امداد رسانی انجام می شد 60 درصد از 7 هزار شهید زنده می‌ماندند.

اوحدی خاطر نشان کرد: سومین فاجعه هم در برخورد با پیکر شهدا بود که از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر در گرمای شدید عربستان روی آسفالت داغ آنها را روی هم انباشته کرده بوند.

وی گفت: در آن روز از ساعت 5 بعد از ظهر به بعد عربستان منطقه را حکومت نظامی اعلام کرد و همه را از آن منطقه بیرون کردند و روز بعد هم حدود 25 تریلی که فاقد سردخانه بودند و در هر تریلی حدود 200 تا 250 شهید را روی هم انباشته کرده بوند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.