امام جمعه مشهد گفت: یکی از اعمال روز عید قربان در سرزمین منا 'رمی جمره عقبه' است که نماد شیطان شناسی و شیطان ستیزی است.

شیطان شناسی و شیطان ستیزی از اعمال روز عید قربان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی افزود: نزدیک شدن به شیطان انسان را در دام شیطان می اندازد، چرا که شیطنت شیطان به کسانی که به او نزدیک می شوند بیشتر اثر دارد.

وی گفت: افرادی که با شیطان دشمنی می کنند و از آن فاصله می گیرند، با مقاومت خود در برابر شیطان می ایستند و طعمه شیطنت شیطان نمی شوند.

امام جمعه مشهد افزود: در مقام شیطان شناسی ابتدا باید شیطان بزرگ را شناخت و پس از آن شیطان های خرد، اذناب شیطان، عمال شیطان و عوامل وابسته به شیطان را شناسایی کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: در روز عید قربان حاجیان باید جمره عقبه را رمی کنند که عرب ها آن را شیطان کبیر یا شیطان بزرگ می دانند و دو روز بعد از عید قربان باید سه جمره دیگر را که نماد اذناب شیطان است رمی کنند.

وی با اشاره به اینکه شناخت شیطان بزرگ اهمیت بسیار دارد، افزود: بعد از شیطان بزرگ باید به سراغ شیطان های خرد و اذناب شیطان رفت.

امام جمعه مشهد گفت: قربانی کردن به معنای نزدیک شدن به خداست، بطوریکه اهل دل این عید را 'لقاء الله' نامیده اند.

آیت الله علم الهدی افزود: عید قربان چه برای حاجیان و کسانی که در سرزمین عرفات و منا قرار دارند و چه برای همه ما باعث سرور و شادمانی است، چرا که با قربانی کردن نفس به سوی خدا نزدیک شده ایم.

وی گفت: هدف قربانی کردن در روز عید قربان فقط ذبح گوسفند و اطعام عده ای از مردم نیست، بلکه با قربانی کردن گوسفند اعلام می کنیم که خدایا عامل جدایی ما از درگاه تو منحصرا نفس و خواسته های نفسانی ما بوده است که آن را ذبح می کنیم و این نزدیک شدن به خدا را جشن می گیریم.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.