روز سینما در استان خراسان جنوبی گرامی داشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته و استفاده از داشته های خود در سال گذشته توانستیم سینمای شهرستان های نهبندان، سرایان ، طبس و زیرکوه را تجهیز کردیم و در این شهرستان ها نیز سینما دایر شده است.

احمد محبی افزود : تعداد صندلی های سینما در استان در سال ۹۳ ،۱ هزار و۱۳۰ بوده که امسال به ۲ هزار و ۳۰ صندلی رسیده است و در سال گذشته ۳۰ فیلم در استان اکران شده که در مجموع ۶۳ هزار و ۷۵ نفر از این فیلم ها دیدن کرده اند.

وی گفت : رخدادهایی در دوران مشروطه مثل ساخت مدرسه شوکتیه ،ساخت ابنیه مفاخر ، ماسوله ها ، درختان کهنسال ، روستا های عجیب ، حضور انگلیس خبیث و سفارت خانه آن در استان ، گیاهان دارویی و زندگی عالمان بزرگ سوژه هایی هستند که باید توسط فعالان عرصه سینما به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود : تولید آثار خوب هنری برای مردم دغدغه ماست ، پیشکسوتان این عرصه در دهه ۱۳۶۰ با کمترین امکانات در حوزه سینما آثار خوبی تولید کردند.

مسئول انجمن سینمای جوان بیرجند گفت : برگزاری جلسه هفتگی نمایش برترین فیلم های تاریخ سینمای ایران و جهان در دفتر انجمن ، اتمام دوره فیلم سازی با ۱۱ هنرجو ، برکزاری چهارمین دو سالانه جشنواره فیلم و عکس بسیج با همکاری این انجمن ،تولید ۲۶ فیلم کوتاه آموزشی از فعالیت های این اجمن در سال قبل بوده است.

انتهای پیام /غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار