رئیس اداره تأمین اجتماعی تربت جام گفت: 4 هزار نفر از اتباع خارجی ساكن در تربت جام می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

4 هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهدی اعتمادی با اشاره به مرزی بودن این شهرستان و میزبانی از مهاجران و اتباع خارجی گفت: 4 هزار نفر از اتباع افغانستانی نیز ساكن مهمانشهر تربت جام هستند.

وی افزود: تعداد زیادی از آنان در مشاغل مختلف فعالیت دارند و طبق قانون تأمین اجتماعی می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار گیرند. 

وی به ابلاغ و اجرای ماده 5 قانون تأمین اجتماعی اشاره كرد و گفت: به استناد این قانون تمام اتباع خارجی كه دارای كارت كار یا معرفی‌نامه از سازمان مربوط خود باشند، می‌توانند به‌صورت بیمه كارگری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری، شامل كارگران شركت‌ها و كارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی، كارفرمایان خارجی حقیقی و حقوقی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

اعتمادی به جلسه مشترك و پرسش و پاسخ با مسئولان مهمانشهر در جمع معتمدان و بزرگان اتباع در این مجموعه اشاره كرد و گفت: جدا از اعلام كتبی، جلسه‌ای به‌منظور اعلام این قانون در جمع اتباع خارجی ساكن در مهمانشهر برگزار كردیم و به اطلاع آنان رساندیم و در پایان به سؤالات و ابهامات اتباع پاسخ دادیم اما تاكنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده و حتی یك نفر از ساكنان مهمانشهر برای بیمه شدن به این سازمان معرفی نشده است.

انتهای پیام// م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.