طبق توافق‌ های انجام شده با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، کلینیک صنعت نفت دانشگاه در مهرماه جاری در منطقه خرمکوشک تاسیس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: ایده کلینیک صنعت در حقیقت با هدف افزایش سطح همکاری دانشگاه و صنایع مطرح شده و یکی از برنامه‌هایی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌دنبال اجرای آن در دانشگاه‌ها است.

وی با بیان این‌که فضایی در منطقهٔ خرم‌کوشک برای راه‌اندازی این کلینیک در نظر گرفته‌شده و تجهیز شده است، گفت: در این کلینیک اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز حضور پیدا می‌کنند و در حوزه‌های حفاری، پخش و پالایش نفت به شرکت‌ها و صنایع نفت و گاز مشاوره می‌دهند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: با این اقدام مشکلاتی که در صنایع نفتی به‌وجود می‌آید و کارشناسان با آن‌ها درگیر هستند و شاید حل آن از طریق نامه‌نگاری و مجراهای رسمی و اداری مدت زیادی طول بکشد، با مشاوره اساتید به‌سرعت رفع می‌شود.

حاجی‌دولو تصریح کرد: گاهی مشکل تنها از طریق یک مشاوره برطرف می‌شود و گاهی نیز رفع چالش نیاز به کار بیشتری دارد و می‌تواند زمینه شناخت نیازهای تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف و موجب شود که نیازها و مشکلات صنعت نفت که جنبه تحقیقاتی دارند، به‌طور مناسب تعریف و شناسایی شوند.

این مقام مسئول اذعان داشت: یک کار تحقیقاتی مهم زمانی اثرگذار خواهد بود که بر اساس نیازهای واقعی تعریف شود؛ این کلینیک بستر ارتباط مستقیم و ساده صنعت و دانشگاه را فراهم می‌کند و ممکن است که خروجی آن ایده‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی باشد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد این کلینیک در طول 6 ماه بررسی می‌شود و درصورتی‌که مفید و مثبت ارزیابی شود، احتمال دارد برای صنایع دیگری مانند آب و برق نیز چنین برنامه‌هایی اجرا شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که 40 استاد دانشگاه در زمان‌های مختلف در طول هفته در این کلینیک حضور خواهد داشت، عنوان کرد: انتظار داریم که کارشناسان از این فرصت استفاده کنند؛ این اقدام یک الگوی جدید و برای اولین‌بار است که در سطح خوزستان اجرا می‌شود و می‌تواند یک کانون مناسب برای همکاری‌ها در استان باشد.

حاجی‌دولو افزود: در هفته جاری تفاهم‌نامه رسمی راه‌اندازی این مرکز میان دانشگاه شهید چمران
اهواز و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب منعقد خواهد شد و به این همکاری‌ها جنبه رسمی خواهد داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.