گزيده‌اي از بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از کارگردانان سينما با ایشان در زیر آمده است.

اعتلاي سينماي کشور، نيازي محسوسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دست‌اندرکاران هنر فاخر سينما با توجه به تأثيرگذاري و جهت‌دهي اين هنر مي‌توانند با توليدات خود روح اميد، شوقِ پيشرفت، انگيزه کار و تلاش، اعتماد‌به‌نفس و اعتقاد به ارزش‌هاي اسلامي و ملي را در جامعه ترويج کنند.

اعتلاي سينماي کشور، نيازي محسوس است و همه بايد اين حقيقت را دريابند که هنر مهم و بسيار برجسته سينما براي کشور، يک نياز و ضرورت محسوب مي‌شود.

اهميت فراوان اين هنر و کارآمدي و تأثيرگذاري عميق آن، مسؤوليت سينماگران و تمامي دستگاه‌ها و رده‌هاي مديريتي مؤثر در اين هنر را کاملاً سنگين مي‌کند.

دست‌اندرکاران هنر فاخر سينما با توجه به تأثيرگذاري و جهت‌دهي اين هنر مي‌توانند با توليدات خود روح اميد، شوقِ پيشرفت، انگيزه کار و تلاش، اعتماد‌ به ‌نفس و اعتقاد به ارزش‌هاي اسلامي و ملي را در جامعه ترويج کنند و سهم بزرگ خود را در پيشرفت و تعالي کشور ايفا نمايند و يا اين‌که با فيلم‌هاي خود، نسلي نااميد، پشيمان، متکي به بيگانه و تحقير شده را پرورش دهند.

انتقادهاي مسؤولانه، تلخي گوارايي دارد؛ به شرط اين‌که اين جهت‌گيري دلسوزانه در کيفيت فيلم نيز محسوس باشد.

تقويت ارزش‌هاي ديني و ملي در آثار سينمايي و توجه اصحاب سينما به برجستگي‌ها و زيبايي‌هاي تلاش ملت ايران در ?? سال گذشته به‌ويژه دوران دفاع مقدس ضروري است. در زمينه دفاع مقدس حرف براي گفتن و سوژه براي به تصوير کشيدن بسيار زياد است که بايد اين نکات برجسته استخراج و با زبان هنر و سينما براي نسل امروز روايت شود.

احساس مسؤوليت ديني و انساني دو عامل مهم براي ارائه تصويري واقعي از جامعه و کشور است. اگر يک کارگردان با نيت خدايي فيلمي را ارائه دهد که موجب تقويت ايمان، افزايش انضباط اجتماعي و احساس مسؤوليت شود، اجر الهي را نيز کسب خواهد کرد.

اختلاف ‌نظر در ميان کارگردانان، نشانه‌اي از فضاي باز موجود در عرصه سينما است و بروز خطا در جهت‌گيري يک فيلم، متأثر از علل و عوامل مختلفي است و نبايد همه را به پاي کارگردان سينما نوشت.

فيلم تجلي معرفت دروني کارگردان و عوامل دست‌اندرکار ساخت فيلم است. بايد ديد آيا دستگاه‌هاي مربوط زمينه انتقال مفاهيم خوب، صحيح و متعالي را به کارگردانان سينما فراهم کرده‌اند که از فيلم آنان انتظار انعکاس اين مفاهيم را داشته باشند؟ که متأسفانه بايد گفت در اين زمينه کم‌کاري شده است. مصالح فرهنگي کشور ملاک حضور در جشنواره‌ها است و براي حضور يا عدم حضور در اين جشنواره‌ها بايد مصالح فرهنگي را در نظر گرفت.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.