نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، به معارضان درباره هر اقدامی که آتش‌بس را نقض کند، هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، مایک راتنی، فرستاده ویژه آمریکا در سوریه، از گروه‌های مسلح وابسته به معارضان خواست به توافق روسیه و آمریکا درباره آتش بس، پایبند باشند.

وی افزود: گمان می‌کنیم این آتش بس از موارد قبلی فعال‌تر است و موضوع مهم‌تر این است که ما باید از آمادگی شما برای پایبندی به آتش بس مطمئن باشیم.

این مسئول آمریکایی بیان کرد: هر گونه همکاری با جبهه النصره (که اخیر نام خود را به جبهه فتح الشام تغییر داده است) دارای تبعات خطرناکی است.

توافق آتش بس میان مسکو و واشینگتن که عصر جمعه در ژنو به دست آمده شامل مواردی است که هدفش توقف درگیری‌ها در سوریه و ایجاد اساس و پایه‌ای برای از سرگیری روند سیاسی در این کشور است. توافق آتش‌بس قرار از نیمه شب 12 سپتامبر اجرایی شود. آتش‌بس ابتدا به مدت 48 ساعت اعلام خواهد شد و به همین مدت تمدید می‌شود تا به طور دائم ادامه داشته باشد.

بر اساس توافق به دست آمده، یک مرکز روسی-آمریکایی مشترک ایجاد می‌شود که نظامیان و نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی طرفین برای هماهنگی عملیات نظامی بر ضد تروریست‌ها و جدا کردن آن‌ها از معارضان در آن فعالیت می‌کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار