دفتر حیدر عبادی، نخست ‌وزیر عراق از پایان حضور و فعالیّت اعضای گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سومریه نیوز، دفتر نخست ‌وزیر عراق، شنبه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد با خروج آخرین گروه از اعضای منافقین از عراق، پروندۀ این گروهک تروریستی در این کشور رسماً بسته شده‌ است.

بر اساس این گزارش، روز جمعه آخرین گروه از منافقین شامل 280 تن از اعضای این سازمان تروریستی، خاک عراق را ترک کرده و عازم آلبانی شدند. این اقدام با هماهنگی سازمان ملل متحد صورت گرفت.

اوایل شهریور امسال نیز دست‌کم 155 عضو گروهک منافقین از جمله تعدادی از سرکردگان آن از عراق به آلبانی گریختند.

بنا بر اعلام مؤسسۀ راهبردی دیده‌بان، یک فروند هواپیمای مسافربری امریکایی این تروریست‌ها را به آلبانی منتقل کرد.

بر اساس این گزارش، دولت عراق حکم بازداشت این تروریست‌ها را صادر کرده بود و آنها با هویّت و گذرنامه‌های جعلی از این کشور گریختند.

مقامات عراقی پیشتر از اعضای باقیماندۀ منافقین خواسته‌بودند این کشور را ترک کنند اما حمایت امریکا و اروپا از این گروهک مانع از اخراج کامل این تروریست‌ها از خاک عراق شده بود.

بخش عمده‌ای از جامعۀ جهانی، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را به دلیل اقدامات تروریستی متعددش به عنوان سازمانی تروریستی می‌شناسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
خدا رو شکر ایشالا همین روزا خبر مرگ رجوی هم بیاد سازمانی که در برابر حکومتی که با خون پاک جوانان این مملکت بنیان نهاده شده مقابله کنه سرنوشتی جز همین هم نداره بازم یکی دیگه از معجزات خدا رو دیدیم بخدا تا ظهور چیزی نمونده فقط باید هنوزم تحمل کرد ایشالا منجی میاد و پرونده ی اربابای امثال رجوی و ابوبکر بغدادی هم بسته میشه
آخرین اخبار