مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گفت : بودجه امسال شهرداریهای استان ۷۳۸ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن به حوزه عمرانی اختصاص می یابد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ایرج زاهدپور افزود : ۳۰ درصد از مابقی بودجه هم صرف امور جاری می شود.

وی اضافه کرد : بودجه سال گذشته شهرداریها ۶۱۶ میلیارد تومان بود و با توجه به نوع هزینه کرد که عمرانی و پروژه محور بود ،جزو ۵ استان برتر کشور شدیم .

وی اضافه کرد : سال گذشته مبلغ  ۱۷۸ میلیارد تومان با هدف هزینه کرد در پروژه های عمرانی در قالب اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداریهای استان توزیع شد .

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تصریح کرد : در سه ماهه اول امسال استان قزوین با جهش مناسب در حوزه ساخت و ساز ، با رشد ۷۳ درصدی در صدور پروانه های ساختمانی مواجه شد .

زاهدپور در ادامه با اشاره به اینکه استان قزوین تنها استانی است که سایت مستقل دفن زباله دارد ، افزود : با پیگیریهایی که صورت گرفت ۱۰ هکتارزمین با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد به این سایت اختصاص یافت که با همکاری بخش خصوصی در حال توسعه است .

وی ادامه داد : بیش از ۳۰۰ وظیفه برای شهرداریها تعریف شده است که شهرداریها در تمام امور از اجتماعی گرفته تا اقتصادی و حتی سیاسی حضور و بروز می کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.