بيش از 10 درصد از تالاب ميانکاله خشک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمدی رئيس اداره حفاظت محيط زيست بهشهر گفت: از زمان آغاز پس روس و نوسانات آبي در درياس مازندران تاکنون بيش از 10 درصد از تالاب ميانکاله خشک شد که با اين احتساب از 45 هزار هکتار مساحت تالاب و خليج حدود 5 هزار هکتار پهنه آبی تالاب کاهش يافته است.

وی با بيان اينکه با پيگيری های انجام شده مبلغ 150 ميليون تومان به منظور لايروبی و مرمت کانال های ارتباطی منتهی به تالاب ميانکاله تخصيص پيدا کرد، افزود: حدود 40 کيلومتر از نهرها و کانال های ارتباطی به تالاب در ضلع غربی و جنوبی مانند کانال کفترخان اميرآباد، کانال قره تپه، کانال کپور کش کيله و کانال عليجان تاش به منظور تزريق آب شيرين به تالاب لایروبی شد.

احمدی گفت: پيگيري هايی برای تامين اعتبار جهت مطالعه و لايروبی کانال های خوزيني و چاپاقلی که به دليل افزايش رسوبات نياز به لايروبی دارند و مطالعه و اجرای عمليات انتقال آب رودخانه نکا رود به لپوی زاغمرز و از آن جا به تالاب ميانکاله انجام شده است.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست بهشهرگفت: در صورت تخصيص اعتبار عمليات اجرايی این طرح ها برای احیاء تالاب آغاز می شود.

پناهگاه حيات وحش و ذخيره گاه زيست کره ميانکاله با مساحتی بالغ بر 68 هزار و 800 هکتار شامل 45 هزار هکتار خليج و تالاب با آب دائمی لب شور و 23 هزار و 800 هکتار اراضي خشکی در 12 کيلومتری شمال و شمال شرقی شهرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.