سامانه ابلاغ الکترونیکی امروز در قزوین بصورت پایلوت راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این سامانه ، اوراق قضایی بصورت الکترونیکی به دست طرفین دعوا ارسال می شود.

راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی

 رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مراسم رونمایی ازاین سامانه گفت : این سامانه یکی از  50 پروژه اییست که در قالب طرح عدالت الکترونیک طراحی  شده است.

حجت الاسلام حمید شهریاری افزود:  با تغییر قوانین و نگارش آئین نامه پس از دو و نیم سال طرح ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی اجرایی شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ، افزایش سرعت ابلاغ، اجرای ابلاغ در مدت مناسب، کاهش و حذف بسترهای جرم خیز ، رفع اطاله دادرسی به واسطه طولانی شدن ابلاغ ها را از مزیت های اجرای این طرح اعلام کرد.

 بگفته حجت الاسلام شهریاری در حال حاضر 40 درصد از ابلاغ های کشور به دست مخاطب نمی رسد.

راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ، هزینه مستقیم  60 میلیون ابلاغ از 15 میلیون پرونده در سال را  60 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : اگر هزینه های سربار دیگر را نیز به هزینه های ارسال ابلاغ اوراق قضایی اضافه کنیم،این عدد به 100 میلیارد تومان می رسد.

حجت الاسلام شهریاری در ادامه از  فضای مجازی  بعنوان ابزاری  که بشر را توانمند کرده است یاد کرد و افزود: این ابزار چون سیطره جهانی و گسترش وسیع یافته، انسان های زیادی را مخاطب خود کرده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت : امروز حاکمیت تنها در فضای فیزکی نیست بلکه باید در فضای مجازی هم حضور داشته باشد

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه فضای مجازی  ابزاری برای ارتباط و رشد جامعه است : افزود این فضا البته بعنوان یک تهدید برای حاکمان محسوب می شود

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت در فضایی جدید یک قاضی و یا پلیس نباید تنها در فضای فیزیکی حضور داشته باشد بلکه باید در فضای مجازی هم قاضی و پلیس باشد

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه مردم عزتمند هستند و باید سرویس های خود را  در نزدیک ترین مکان و کمترین زمان دریافت کنند افزود:  ما اگر نتوانیم این خدمات را به روز و به سهولت در دسترس آنها قرار دهیم، حاکمان خوبی نیستیم.

 حجت الاسلام شهریاری تهدید جدید حاکمان را فضایی مجازی دانست و افزود  براساس پیش بینی ها دنیا آینده دیگر فضای جنگ فیزیکی نیست بلکه جنگ جدید در 10 سال آینده در شبکه های اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم گفت: راه اندازی این سیستم که تسهیل دسترسی مردم به یک نیاز است باید به آسودگی مردم منجر شود.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ، رساندن مردم به حق  و عدالت  را مهمترین دستاورد راه اندازی این سیستم بیان کرد.

همتی استاندار قزوین هم دراین مراسم گفت : این خدمت جدید از بروز برخی مفاساد جلوگیری می‌کند

همتی گفت : هرچه بتوانیم از رودررو شدن مردم با مسؤلی برای گرفتن یک امضا جلوگیری کنیم فساد را کاهش داده‌ایم

استاندار قزوین افزود: قانون فصل الخطاب است و همه باید بدان عمل کنیم هر چند ایراد داشته باشد باشد

همتی همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی را وظیفه سه قوه دانست و  خواستار همکاری بیشترقوه قضاییه برای تسهیل در امور شد.

انصاری رییس کل دادگستری استان هم گفت : زیر ساخت های خوب استان در حوزه  فن آوری و الکترونیک باعث شد تا این طرح ملی در قزوین بصورت آزمایشی ( پایلوت) اجرا شود.

انصاری  سرعت ،دقت ،شفافیت و جلوگیری ازتردد حضوری ،  کاهش نارضایتی مردمی و کاهش هزینه ها را از مزایایی این طرح اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.