با برگزاری دوره های آموزشی؛

لبیک بسیج طلاب به سخنان رهبر انقلاب

بسیج طلاب در اقدامی با برگزار دوره های آموزشی تخصصی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آموزش طلاب به مباحث روز فضای مجازی لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته بود که مقام معظم رهبری در ابتدای جلسه درس خارج فقه شان و در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه با اشاره به وجود برنامه‌های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهمترین وظیفه روحانیون را مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفت‌زدایی خواندند و تصریح کردند: حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.

ایشان همچنین در بخش دیگر از سخنان خود با اظهار تأسف از ناآشنایی برخی مبلغان دینی با ابزارهای جدید رایانه‌ای و همچنین عدم درک درست از اهمیت مسئله فضای مجازی در برخی مسئولان، فرمودند: فضای مجازی، به صورت توأمان دارای منافع و مضرات بی‌شماری است که باید با استفاده از فرصتهای آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد و در همین خصوص، شورای‌عالی فضای مجازی با هدف تمرکز در فکر، تصمیم و اقدام تشکیل شد.

در پی انتشار سخنان ایشان در خصوص اهمیت حضور و تسلط روحانیون و طلاب جوان در فضای مجازی سازمان بسیج طلاب کشور با همکاری یک موسسه فعال در حوزه فضای مجازی که به صورت تخصصی در حوزه فضای مجازی در قم فعالیت دارد اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای طلبه های جوان کرده است.

حجت الاسلام محمد فروهر رئیس این موسسه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این اقدام گفت: در راستای پیگیری مطالبات کلی رهبر معظم انقلاب به خصوص مطالبه اخیر ایشان در درس خارج فقه در حوزه فضای مجازی برای روحانیون و مبلغان دین تکلیفی در جهت اجرای فرمان ایشان ایجاد شد.

وی ادامه داد: این موسسه راهبردی از موسسه های فعال حوزه فضای مجازی در شهر قم با همکاری سازمان بسیج طلاب کشور پس از رایزنی و برگزاری جلسات برای دعوت از طلبه‌های جوان هر استان به جهت حضور در دوره های آموزشی فضای مجازی با یکدیگر به توافق رسیدند.

حجت الاسلام فروهر اظهار داشت: پنج طلبه از هر یک از استانهای کشور به مدت سه روز و در مجموع 20 ساعت آموزشی از روز 5 شنبه گرد هم آمدند تا بر اساس درسنامه ای که از گذشته برای این دوره ها تدوین شده بود تحت آموزش قرار گیرند.

رئیس  موسسه مذکور با بیان اینکه بیش از 160 طلبه در این دوره ها شرکت کرده اند، اعلام کرد: ماهیت فضای مجازی، آسیب های فضای مجازی و راهبرد و راهکار سه محور اصلی این دوره سه روزه است و مباحثی همچون شبکه ملی اطلاعات، تهدیدهای فضای مجازی، اقتصادمقاومتی، مطالبات رهبرمعظم انقلاب در حوزه فضای مجازی و راهبردهای مناسب در فضای مجازی در این دوره پیگیری می شود.

وی ادامه داد: هدف اینست که انقلاب اسلامی در فضای مجازی شکل بگیرد و طلبه های جوان با تسلط بر گفتمان انقلاب و همچنین مباحث فضای مجازی بتوانند از فرصت‌ها استفاده و با شبهات این فضا مقابله کنند و از سویی دیگر بتوانند راهکارهای مناسب برای مدیریت این فضا ارائه دهند.

حجت الاسلام فروهر اعلام کرد: این دوره سه روز که روز یکشنبه به پایان می رسد در سطح مقدماتی برگزار شده و شرکت کنندگان پس از کسب نمره حدنصاب به دوره های تکمیلی و تخصصی راه خواهند یافت.

رئیس این موسسه فعال در حوزه فضای مجازی در پایان گفت: پس از پایان هر دوره به افرادی که موفق به کسب نمره در آزمون شده اند مجوز معتبری برای فعالیت در حوزه فضای مجازی داده می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.