کرمانشاه؛

نکات بهداشتی در هنگام ذبح دام

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شهر کرمانشاه تعداد 12 تا 15مکان عرضه بهداشتی دام با حضور رابطین و ناظرین اداره دامپزشکی معین گردیده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شکیبا افزود: جهت تهیه دام مورد نیاز خود جهت ذبح بهداشتی به این اماکن مشخص و یا کشتارگاههای مجاز رسمی مورد تایید مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی مراجعه نمایند و گوشت مصرفی خود را تهیه نمایند.جهت حصول اطمینان در صورت امکان گوشت را به مدت حداقل 24 ساعت در شرایط پیش سرد در دمای 2 تا 8 درجه یخچال نگه داشته تا میکروبهای احتمالی موجود در آن از بین رفته و سپس با اطمینان هرچه بیشتر مورد مصرف قرار گیرد.


وی ضمن اعلام شماره تلفن 1512 اداره کل دامپزشکی استان گفت:  همشهریان گرامی از هرگونه ذبح غیر بهداشتی دام در اماکن و معابر عمومی خودداری نمایند  و در صورت درخواست اطلاعات بیشتر با کارشناسان دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماریهای تب مالت و تب کریمه کنگو در هنگام ذبح غیر بهداشتی دام قابلیت انتقال از دام آلوده به انسان را داشته و باعث ایجاد بیماری و قابلیت تهدید جدی برای سلامت انسانها را دارد  توصیه می شود امحاء و احشام باقیمانده دامی بصورت بهداشتی دفع گردد و از دور انداختن بقایای دامی در محیط جلوگیری بعمل آید.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.