کارگاه آموزشی همودیالیز جنوب استان در محل سالن مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کارگاه آموزشی همودیالیز جنوب استان با حضور 70 نفر از همکاران شاغل در بخش های همودیالیز جنوب استان (مهاباد ، سردشت ، پیرانشهر ، نقده ، اشنویه ، میاندوآب ، بوکان ، شاهیندژ ، تکاب) در محل سالن مرکز بهداشت مهاباد برگزار شد.

نقی پور کارشناس امور بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه گفت: این کارگاه با هدف افزایش توانمندی عملکرد و ارتقاء سطح آگاهی همکاران شاغل در بخشهای همودیالیز در طول یک دوره یکساله برگزار می شود.

وی افزود:این کارگاه ها در طول یک دوره یکساله یا شش ماهه در شمال و جنوب استان و مرکز استان برگزار می شود و کلیه پرسنلی که در بخش همودیالیز فعالیت دارند می بایست در این کارگاه شرکت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: گواهی های طی دوره برای همکاران همودیالیز پس از طی آزمونهایی که وجود دارد صادر شده و پرستارانی مجاز به فعالیت در بخش دیالیز می شوند که این گواهی های آموزشی را دریافت نموده باشند.

نقی پور گفت: این آموزش ها زیر نظر آموزش مداوم دانشگاه و در سالجاری به صورت الکترونیکی برگزار شده و همکارانی که بتوانند نمره حد نصاب را کسب نمایند برای آنها گواهی های طه دوره مصوب آموزشی از 6 الی 12 ساعت منظور می شود.

وی اظهار داشت: همکارانی که موفق به کسب نمره حد نصاب نشوند حتما بایستی در دوره های تکرار شرکت نموده و امتیاز مورد نظر را کسب نمایند در غیر اینصورت از فعالیت این همکاران در بخش های همو دیالیز ممانعت به عمل می آید.

نقی پور گفت:یکی از الزمات حوزه اعتبار بخشی،فعالیت همکاران شاغل در بخش های دیالیز است که منوط به گذراندن دوره های مصوب می باشد و اکثر همکاران بر اساس ارزیابی های انجام شده دوره های مصوب قبلی را با موفقیت پشت سرگذاشته اند. در سالهای قبل مشکلاتی برای صدور گواهی ها وجود داشت و در سالجاری سعی شده است تا دوره های مذکور نظام مند و هدفمند برگزار شوند و کلیه پرسنل شرکت کننده به صورت دقیق و براساس یک اصول تعریف شده گواهی های آموزشی را کسب نموده و با تایید و هماهنگی معاونت درمان دانشگاه مجوز فعالیت در بخش دیالیز را خواهند داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.