مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از تجهیز ۱۷ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز شرکت به آبیاری مدرن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اروجعلی محمدی گفت: درصد ضریب مکانیزاسیون در بخش زراعت کشت و صنعت در گذشته فقط ۲۲ صدم درصد بود، در حالی که این ضریب هم‌اکنون به یک درصد ارتقاء پیدا کرده است و این مهم بیانگر این است که کشت و صنعت به سوی پویایی و بازدهی مطلوب حرکت می‌کند.

وی افزود: طی سه سال گذشته با خرید تراکتورهای سنگین و به‌کارگیری آنها در اراضی شخم عمیق نخورده شاهد شخم عمیق و اصلاح بافت خاک و نفوذپذیری بهتر آن نسبت به آب و هوا و تقویت بافت خاک و در نهایت افزایش قابل توجه محصول تولیدی در این اراضی هستیم.

رئیس هیأت ‌مدیره و مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به افزایش گسترده فعالیت این شرکت افزود: حرکت قابل توجه در این مدت، تأمین بذور مورد نیاز و خوداتکایی این شرکت به انواع بذور است، به‌طوری که بذر انواع آفتابگردان و یونجه و انواع ذرت و سورگوم با هدف تأمین بذر مورد نیاز و هم تولید کاشته می‌شود.

محمدی با اشاره به بحران آب و کاهش سفره آب‌های زیرزمینی در منطقه و به‌منظور ارتقاء بهره‌وری و استفاده حداکثری از منابع آب ادامه داد: در آینده نزدیک تصمیم بر این است تا بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی متعلق به این شرکت به آبیاری بارانی سنتر پیوت مجهز شود.

وی تصریح کرد: به‌منظور توانمند کردن بخش زراعت، این شرکت تراکتورهای سنگین و همچنین کمباین‌های مجهز به فن‌آوری روز دنیا خریداری کرده است که با استفاده از این ماشین‌آلات افزایش قابل ملاحظه‌ای در تولید انواع محصولات شاهد بودیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، تجهیز ، اراضی ، آبیاری ، مدرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.