30 هزار میلیارد ریال از پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وزیر جهاد کشاورزی گفت: 30 هزار میلیارد ریال که نیمی از بدهی به کشاورزان بابت خرید گندم است، در این هفته به آنها پرداخت می شود.

محمود حجتی در بازدید از یک گلخانه در شاهین شهر گفت،: این مقدار نیمی از بدهی موجود به کشاورزان کشور بابت خرید گندم است.

وی افزود : امسال 11 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که با افزایش قیمت گندم حدود 140 هزار میلیارد ریال باید به کشاورزان پرداخت شود.

وزیر کشاورزی با بیان اینکه تا کنون 80 هزار میلیارد از این رقم پرداخت شده است، اضافه کرد: با اصلاحیه ابلاغ شده از محل فروش اوراق مشارکت، 30 هزار میلیارد ریال که نیمی از بدهی به کشاورزان است در این هفته پرداخت و بقیه نیز به زودی پرداخت می شود.

حجتی خاطرنشان کرد: سال 92 میزان خرید گندم چهار میلیون و 700 هزار تن بود که از سوی دولت 40 هزار میلیارد ریال هزینه آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به بیمه محصول های باغی و زراعی با عذرخواهی از کشاورزان گفت: همه کشاورزان باید زیر پوشش بیمه قرار گیرند و با وجود محدودیت های منابع مالی امیدواریم با تلاش همه ارکان دولت، هزینه بیمه تخصیص یابد و بخشی از مشکل های کشاورزان مرتفع شود.

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از گلخانه خربزه داربستی شاهین شهر اظهار کرد: تاپایان امسال 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

حجتی افزود: در برنامه ششم توسعه نیز سالانه 400 هزار هکتار برای اصلاح روش های آبیاری پیش بینی شده است.

وی، یکی از سیاست های بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی را تولید محصول با روش های نوین و افزایش بهره وری خواند و گفت: در گلخانه خربزه داربستی شاهین شهر با صرف 25 لیتر آب یک کیلوگرم خربزه تولید شده که تولید به این شیوه در کشور، کار کم نظیری است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید گندم با استفاده از روش آبیاری تیپ افزود: سال گذشته در همین منطقه این اقدام برای نخستین بار انجام شد و هم اکنون 35 هزار هکتار از اراضی گندم به این سیستم مجهز شده که باعث افزایش تولید و راندمان مصرف آب و تولید محصول مرغوب شده است .

حجتی درباره امضای سند همکاری برای تولید گندم دیم با موسسه های تحقیقات جهانی نیز گفت: با تفاهمنامه انجام شده قرار است در چهار استان دیم کار شمال غربی کشور، شاهد افزایش 25 درصدی تولید باشیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار