سفیر ایران در افغانستان با اشاره به آمادگی ایران در امر عقب‌نشینی دیوار کنسولگری ایران در هرات گفت: ایران از شکوفایی و توسعه شهری هرات حمایت می‌کند.

طرح عقب‌نشینی دیوار کنسولگری ایران در هرات اجرا می‌شود
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با اشاره به آمادگی‌ جمهوری اسلامی ایران در امر عقب نشینی دیوار کنسولگری ایران در هرات گفت: ایران از شکوفایی اقتصادی، توسعه شهری و زیباسازی ولایت هرات حمایت می‌کند و آماده است تا پس از انجام مراحل قانونی، این عقب‌نشینی صورت گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی در افغانستان با اشاره بر اینکه کلیات این موضوع با وزارت خارجه افغانستان توافق شده، از یک‌ماه پیش تاکنون گفت‌وگوها با وزارت خارجه افغانستان ادامه دارد، یک مقدار کارها پیش رفته و احتمالاً تا 2 ماه دیگر این پرونده بسته خواهد شد.

بهرامی ضمن اینکه به صراحت آمادگی ایران را به دلیل همکاری با اداره محلی هرات در عریض سازی خیابان ولایت اعلام کرد، گفت: عرف پذیرفته شده‌ بین‌المللی است که در مواقع اینچنینی معمولا عقب‌نشینی اتفاق می‌افتد و در مقابل همان مقدار زمینی‌که عقب‌نشینی شده توافق صورت می‌گیرد.

سفیر ایران در افغانستان یادآور شد: آنچه که مربوط به اراده جمهوری اسلامی ایران می‌شود، این نمایندگی آماده است عقب‌نشینی کند.

بهرامی خاطرنشان کرد: حتی جمهوری اسلامی ایران آماده است در خصوص زمینی که قرار است ما به ازای ملکیت کنسولگری هرات به این نمایندگی واگذار شود این موضوع مطرح شد که این زمین در هر جایی از افغانستان که باشد، قابل مذاکره است.

به نوشته فارس، وی به مردم هرات نوید داد که ظرف ماه‌های اخیر موضوع عقب‌نشینی دیوار کنسولگری هرات اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.